  • Data: 2002-01-03 17:56:36
    Temat: Re: Rezerwa na koszty ?
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Jezeli dobrze zrozumialem moich prawnikow to nie mozna sprzedac rzeczy
    | okreslonej do gatunku, natomiast mozna sprzedac rzecz oznaczona co do
    | tozsamosci. Nawet jak sie jej nie ma.

    jak się jej nie ma - być może, natomiast jeśli jej nie ma wogóle to raczej
    wątpliwe

    | AFAIR teksty z literatury fachowej (sprzed 7 lat) to problem sprowadza sie
    | jeszcze do art. 12 ust. 4 pkt. ustawy o PDOP. Spora czesc ludzi z branzy
    | uwazala, ze wystawienie faktury na "przychody przyszlych okresow" nie
    | podlega opodatkowaniu. MF natomiast uwaza, ze podlega. I tego trzymaja sie
    | US.

    szczerze mówiąc dziwię się i nie spotkałem się z takim podejściem, gdyż zgodnie
    z art.12 ust.4 uopdp
    Do przychodów nie zalicza się:
    1) pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów i
    usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych...

    więc sprawa wydaje się oczywista

    | Co ciekawe kilka lat temu MF wydajac opinie dla jakiegos Biura Podrozy
    | przyznalo im racje, ze oni moga potraktowac sprzedaz swoich uslug jako
    | przychody przyszlych okresow, nawet jak wystawia fakture.

    temat wystawienia faktury nic nie wnosi do sprawy pod warunkiem, że jest to
    faktura na zaliczkę

    pozdrawiam
    majura