    From: "Magdi" <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rodzaje faktur
    Date: Thu, 10 Aug 2006 17:51:13 +0200

    wiadomości news:10082006.69FCC0C5@budzik61.poznan.pl...
    > Witam
    > Przymierzam sie do kupna samochodu i mam pytanie:
    > -jezeli kupuje samochód bez faktury od osoby fizycznej a sam prowadze DG
    > koszt zakupu moge odliczac od podatku dochodowego amortyzujac auto?

    tak, pamiętaj, że przy transakcji wystąpi 2% PCC - ustalcie kto płaci -
    jeśli ty, to powiększysz o PCC wartość początkową samochodu.

    > -jezeli kupujac otrzymuje tzw. f-re VAT-marza przy sprowadzaniu auta z
    > zagranicy - czy moge wrzucac te f-re w koszty (amortyzacja) i czy na
    > takiej
    > f-rze mam jakis VAT do odliczenia (słyszałem ze nie)?

    popatrz jak wygląda faktura VAT marża ;-)
    Na niej nie ma żadnego uwidocznionego VAT-u, więc nie masz co odliczyć.
    Zakładam, że dostaniesz tę fv vat marża od polskiego przedsiębiorcy, tak? To
    nie będzie Twój import, tak?

    > Czy w takich sytuacjach gdzie nie odliczam VAT-u przy kupnie bede musiał
    > jakis VAt naliczac przy okazji ewentualnej sprzedaazy takiego auta za
    > jakis
    > czas?

    Zakładam, że to samochód osobowy?. Jeśli sprzedaż po ponad pół roku od daty
    zakupu, to nie doliczysz VATu do ceny sprzedaży (sprzedaż na fakturę ze
    stawką zw.)

    Magdi