  • 1. Data: 2002-07-20 18:44:05
    Temat: Rozdanie towarów a VAT
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Czy jeżeli chce rozdać towary bezpłatnie (gazety poprzednie wydania) to czy
    muszę odprowadzic VAT? Jak to obejść :)

  • 2. Data: 2002-07-20 18:50:45
    Temat: Re: Rozdanie towarów a VAT
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy jeżeli chce rozdać towary bezpłatnie (gazety poprzednie wydania) to
    czy
    > muszę odprowadzic VAT? Jak to obejść :)

    Sprzedac b.tanio.?

    Karol

  • 3. Data: 2002-07-21 17:48:00
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze a...@a...poczta.onet.pl:

    > Sprzedac b.tanio.?

    Hmmm, tak się zastanawiam, powiedzmy że likweiduję DG, mam kilka ŚT za
    które musiałbym zapłacić VAT. Czy mogę w takim razie sprzedać np. samochód
    wart 10000 żonie za powiedzmy 100zł i dopiero potem zlikwidować DG???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż
    najgłośniejszy zew obowiązku." Pablo Picasso

  • 4. Data: 2002-07-21 18:00:35
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > które musiałbym zapłacić VAT. Czy mogę w takim razie sprzedać np. samochód
    > wart 10000 żonie za powiedzmy 100zł i dopiero potem zlikwidować DG???

    Przy powiazaniach rodzinnych moze to byc ryzykowne.

    Karol

  • 5. Data: 2002-07-21 19:37:15
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    samochód

    > Przy powiazaniach rodzinnych moze to byc ryzykowne.
    >
    > Karol

    -> Może jakies inne sugestie? :)

  • 6. Data: 2002-07-21 21:04:41
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze a...@a...poczta.onet.pl:

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przy powiazaniach rodzinnych moze to byc ryzykowne.

    A komuś innemu??? Rozumiem że PCC bedze musiała zapłacić od wartości
    prawdziwej.
    A jakie są przeciwskazania w sprzedaży komuś z rodziny?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "W demokracji wolno głupcom głosować,
    w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell

  • 7. Data: 2002-07-22 08:26:49
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Tako rzecze a...@a...poczta.onet.pl:

    > A komuś innemu??? Rozumiem że PCC bedze musiała zapłacić od wartości
    > prawdziwej.

    PCC to chyba nie. Przeciez sprzedajesz jako VATowiec.

    > A jakie są przeciwskazania w sprzedaży komuś z rodziny?

    AFAIR to sa zapisy w ustawie o dochodowym i o VAT. Ceny powinny byc rynkowe.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2002-07-22 16:14:38
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a a...@a...poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > PCC to chyba nie. Przeciez sprzedajesz jako VATowiec.

    Ale osobie fizyczej nie prowadzącej DG, nie trzeba wtedy płacić PCC???

    > AFAIR to sa zapisy w ustawie o dochodowym i o VAT. Ceny powinny byc
    > rynkowe.

    Cholera, nie mogę sprzedać komuś czegoś po cenie jaka mi się podoba???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
    miliarderem" - Charlie Chaplin

  • 9. Data: 2002-07-22 17:17:35
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Osobnik posiadający mail'a a...@a...poczta.onet.pl napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Ale osobie fizyczej nie prowadzącej DG, nie trzeba wtedy płacić PCC???

    IMHO nie. Ale nie mam teraz czasu, zebu przytaczac szczegoly. Zajrzyj do
    usatwy o PCC lub poczytaj uwagi do deklaracji PCC-1.

    > Cholera, nie mogę sprzedać komuś czegoś po cenie jaka mi się podoba???

    Mozesz. Ale podatek zaplacisz wg cen rynkowych.
    Przeczytaj art. 17 ustawy o VAT.

    Karol

  • 10. Data: 2002-07-22 18:16:13
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    > IMHO nie. Ale nie mam teraz czasu, zebu przytaczac szczegoly. Zajrzyj do
    > usatwy o PCC lub poczytaj uwagi do deklaracji PCC-1.

    Na pewno nie. Albo PCC albo VAT. Skoro sprzedaje VATowiec to płaci VAT, a
    więc nie ma PCC.

    > Mozesz. Ale podatek zaplacisz wg cen rynkowych.
    > Przeczytaj art. 17 ustawy o VAT.

    Owszem, podatek zapłaci jak sprzeda żonie po obniżonej cenie. Osobie obcej
    można sprzedać po dowolnej cenie bez konsekwencji.

    Darek