  • 1. Data: 2002-07-20 13:56:22
    Temat: faktura czy co?
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    Mam działalnośc gospodarczą w zakresie m.in. informatyki. Wykonuję
    czasami dla sądu lub prokuratury opinie biegłego sądowego. Ponieważ tego
    typu rzeczy płacone sa z baaaardzo duzym opóźnieniem, czy musze
    wystawiać fakturę VAT? A jeśli nie, to w jaki sposób moge się z nimi
    rozliczyć?

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 2. Data: 2002-07-20 18:24:41
    Temat: Re: faktura czy co?
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Termin zapłaty nie ma tu znaczenia.

  • 3. Data: 2002-07-20 19:15:33
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Termin zapłaty nie ma tu znaczenia.
    >
    > Użytkownik "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl> napisał w
    wiadomości

    Po pierwsze to chyba łatwiej odpowiadać pod cytatem, a po drugie to ma
    tu znaczenie, bo musze zapłacić VAT w miesiącu wystawienia faktury.
    Zresztą prokuratury nie bardzo chcą faktury VAT - przynajmniej tak
    słyszałam.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 4. Data: 2002-07-20 19:37:28
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości
    > tego

    Skoro jesteś płatnikiem VAT - to nie masz wyboru.

  • 5. Data: 2002-07-20 19:40:39
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Xena d. Bazyl wrote:

> [...]
    > tu znaczenie, bo musze zapłacić VAT w miesiącu wystawienia faktury.
    > Zresztą prokuratury nie bardzo chcą faktury VAT - przynajmniej tak

    Z własnego doświadczenia - możesz wystawić rachunek za opinię jako ty -
    Tataina, a nie jako forma PPHU Costam Tatiana.
    Sad wyznacza Ciebie osobiście, a nie firmę.
    Rachunek zostanie potraktowany jako umowa o dzieło. Równiez przez US.
    Przynajmniej mój US nie miał watpliwości.
    To jest czynność ktorą *musisz* wykonać osobiście - podejrzenie o
    niesamodzielne sporządzenie opinii może skutkować znacznym lub nawet
    całkowitym "obcięciem" wynagrodzenia. Ponadto takiej dzialalności nie
    wykonujesz na rzecz innych podmiotów niz sądy, prokuratura i policja i nie
    możesz nigdzie indziej używać tego tytułu.
    Miałam te same wątpliwości, ale doszłam do wniosku że sporządzanie opinii
    jako biegły sądowy nie może w żaden sposób byc dzialalnościa gospodarczą -
    inaczej mogłabys zatrudnic pracowników i im zlecić to zadanie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-07-20 19:43:19
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Wycięłam sedno - dot. wynagrodzenia biegłego sądowego.

    Sławomir Malibo wrote:

    > Skoro jesteś płatnikiem VAT - to nie masz wyboru.

    Mam dziwne wrażenie że absolutnie nie rozumiesz specyfiki zagadnienia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-07-20 19:58:28
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Jak wycinamy - to wycinamy.
    Opinia biegłego - to nie umowa o dzieło.
    Proponuję przejrzeć stosowne przepisy.
    Pozdrawiam.
    Ps. Zerknij na pytanie.

  • 8. Data: 2002-07-20 20:32:59
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Sławomir Malibo <e...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak wycinamy - to wycinamy.

    Ale bez przesady
    Jacek

  • 9. Data: 2002-07-20 20:37:46
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ale bez przesady
    > Jacek

    Zgoda - bez przesady :-)

  • 10. Data: 2002-07-20 20:47:39
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Jacek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Zgoda - bez przesady :-)

    Dlaczego tej "przesady" nie chcecie wyciąć :-)

    Karol