  • Data: 2009-01-26 18:23:23
    Temat: Re: Rozliczenia..
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 26 Jan 2009, xx wrote:

    > ===================================================
    >
    > Jeśli chodzi o podatek dochodowy to mam tak:
    > ->1000 zł podstawy do opodatkowania (Wedle Twojego wyliczenia czyli marża -
    > suma vat-u - Pcc3 = suma do opodatkowania - inne koszta netto (księgowa
    > ,tel, materiały częsci)
    > Zostanie powiedzmy 150 zł podstawy opodatkowania - czyli 150 zł X 19% = suma
    > do zapłacenia podatku za miesiąc styczeń
    > --------------------

    Poproszę pełny zestaw liczb, bo źle się domniemuje do których się
    odwołałeś :)
    Nie wiem co robi zapis "marża - suma_vatu".
    Nielogiczne.
    Z założenia rozważanie pojedynczej sprzedaży jest *uproszczeniem*,
    bo zarówno do dochodowego liczy się *sumy* odpowiednich wartości.
    I zastrzeżenie: do rozliczeń przyjmuje się zawsze odpowiednio
    "tyle VAT ile należy do transakcji", czyli jeśli ktoś
    wykonuje wyłącznie transakcje opodatkowane, to liczy
    na brutto i *nie* miesza do tego VATu.
    Oczywiście poza wyjątkami - np. kiedy VATu nie wolno odliczyć
    (dajmy na to od hotelu - wlicza się brutto).
    "Globalnie" to ew. weszłyby korekty VAT przy proporcjach.
    Niemniej albo patrzysz na rozliczenia tak jak się to robi
    (czyli *suma przychodów netto* minus *suma kosztów netto*
    i tak dalej), albo upraszczasz i rozważasz sobie "jakbym
    miał jedną i tylko jedną transakcję to...". Ale nie mieszaj
    "jedna transakcja minus suma VAT" bo dobrze się to nie
    skończy ;)

    Licząc do dochodowego mamy więc "marżę netto", a to że
    netto zostało policzone jako "brutto minus VAT" zostawiamy
    sobie na boku :)

    pzdr, Gotfryd