  • Data: 2004-02-13 14:01:27
    Temat: Re: Rozliczenia miedzyokresowe kosztow
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik grynio001 napisał:

    > A jednak okazuje sie, ze ten abonament jest za okres 15.01.2004 do
    > 15.01.2005 czyli zachodzi o 2005 rok.
    > To co w tym przypadku? Ja chyba jednak rozlicze to miedzyokresowo.
    > Czyli jak rozumiem mam w styczniu policzyc polowe z 1/12, w lutym
    > 1/12 itd do grudnia a w styczniu 2005 znow polowe z 1/12?

    Nie ma czegos takiego jak rozliczenia międzyokresowe kosztów przy KPiR.
    To jest pojęcie z ustawy o rachunkowości, ktora Ciebie nie dotyczy.
    Przepisy które dotyczą KPiR nie przewidują rozbjania kosztów prostych na
    miesiące.
    Nalezy więc stosowac przepis ogólny ktory mówi o odpisywaniu kosztów w
    odpowiednich LATACH.

    Jeżeli juz tak bardzo chcesz być dokładny, to raczej rozlicz 11/12 w
    styczniu 2004 i 1/12 w styczniu 2005. I finito.

    Ale o ile pamietam była to kwota 500zł, a więc na tyle mała że ujęcie
    jej calej w roku 2003 spowodowałoby błąd w kosztach rzędu 40zł. Za to
    nikomu głowy nie urwą.
    Zwłaszca że nie jest do końca rozstrzygnięte czy koszty dotyczące
    ogólnie działania firmy a nie bezpośrednio przychodu, w ogole nalezy
    rozbijać, nawet na lata.

    Maddy

    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzianość ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl