  • 1. Data: 2007-02-24 20:31:25
    Temat: Rozliczenie VAT za usługi telekomunikacyjne kupione u Niemców
    Od: m...@o...pl

    Witam

    Mam pytanie do znawców tematu:

    Posiadam EuroNIP, kupuję dla firmy abonament na usługi VoIP (telefonia
    internetowa) w niemieckiej firmie, na fakturze uwidoczniona jest kwota
    19% MwSt (odpowiednik naszego VAT).

    Sprzedawca tłumacząc, że to usługi masowe nie chce sprzedać ze stawką
    0% (czy raczej prawidłowo: ZW). Jak taką fakturę rozliczyć? Podwójne
    opodaktowanie? Czy VAT płacę tylko różnicę w VAT (22-19=3%) do
    dopłacenia?

    Proszę o podpowiedź

  • 2. Data: 2007-02-25 19:35:30
    Od: m...@o...pl

    Doradzi ktoś?

  • 3. Data: 2007-02-25 20:03:19
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 25-02-2007 o 20:35:30 <m...@o...pl> napisał(a):

    > Doradzi ktoś?

    Jakiś doradca na pewno, za kase

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 4. Data: 2007-02-26 14:46:28
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    ----------
    imho na fakturze nie powinien znaleźc się niemiecki vat
    to powinna być zwykła faktura bez vat
    tak czy inaczej, miejscem świadczenia jest RP i kolejny ruch nalezy do
    Ciebie - import usługi, stawka krajowa

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-02-26 15:06:43
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > imho na fakturze nie powinien znaleźc się niemiecki vat
    > to powinna być zwykła faktura bez vat
    > tak czy inaczej, miejscem świadczenia jest RP

    A skąd ta pewność?
    VOIP nie jest umiejscowiony terytorialnie, a jeśli już to jego zasadnicza
    część jest świadoczona tam, gdzie jest serwer.
    Czyli raczej poza granicami RP w tym przypadku.

  • 6. Data: 2007-02-26 15:45:52
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    > A skąd ta pewność?
    > VOIP nie jest umiejscowiony terytorialnie, a jeśli już to jego zasadnicza
    > część jest świadoczona tam, gdzie jest serwer.
    > Czyli raczej poza granicami RP w tym przypadku.

    o tym, w którym kraju dana usługa podlega opodatkowaniu, nie decyduje
    miejsce jej rzeczywistego uzytkowania, ale miejsce świadczenia okreslone w
    ustawie
    dla usług telekomunikacyjnych świadczonych dla podatnikow z ue jest nim
    miejsce gdzie nabywca posiada siedzibę
    nie znalazłam żadnej dowolności w tym zakresie
    jeśli Tobie się uda - chetnie poczytam :)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-02-26 15:51:13
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > o tym, w którym kraju dana usługa podlega opodatkowaniu, nie decyduje
    > miejsce jej rzeczywistego uzytkowania, ale miejsce świadczenia okreslone w

    Chyba trochę za nisko.
    Bo niby w jaki sposób polska ustawa ma wywierać skutek prawny dla podatnika
    z Niemiec?

    > dla usług telekomunikacyjnych świadczonych dla podatnikow z ue jest nim
    > miejsce gdzie nabywca posiada siedzibę

    O widzisz - ciekawa informacja.
    Ciekawe tylko czy zgodna z regulacjami w innych krajach UE.

  • 8. Data: 2007-02-26 15:57:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > VOIP nie jest umiejscowiony terytorialnie, a jeśli już to jego
    > zasadnicza część jest świadoczona tam, gdzie jest serwer.

    A położenie serwera ma jakieś znaczenie?
    Konkretnie do miejsca świadczenia przypisanych jest tylko kilka
    usług związanych z nieruchomościami, transportem (art 27.2)
    Usługi telekomunikacyjne
    (chyba o takie chodzi) to mogą być raczej świadczone
    wg definicji ustawowej
    w miejscach gdzie siedzibę ma
    nabywca lub sprzedawca, a nie tam gdzie stoi serwer.

  • 9. Data: 2007-02-26 15:59:37
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > podatnika z Niemiec?

    > O widzisz - ciekawa informacja.
    > Ciekawe tylko czy zgodna z regulacjami w innych krajach UE.

    zaczepny jestes:)
    powiem tak: poszukaj w dyrektywie a jak znajdziesz - daj znać, chętnie
    poczytam :)

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-02-26 16:19:29
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > zaczepny jestes:)

    Nie - po prostu chcę wykluczyć błędne odpowiedzi.
    A ta odpowiedź dotyczyła sytuacji dokładnie odwrotnej - gdyby świadczący
    usługę był z Polski, a nabywca z innego kraju UE.
    Prawdopodobnie tutaj będzie analogicznie, ale nie ma pewności, a operator
    odmawiający korekty faktury na czymś się zapewne opiera.

    > powiem tak: poszukaj w dyrektywie a jak znajdziesz - daj znać, chętnie
    > poczytam :)

    Raczej mnie nie namówisz na przekopywanie się przez niemieckie
    ustawodawstwo.
    Choćby dlatego, że nie ja mam ten problem.