    From: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenie kasowe i memorialowe - czym sie roznia?
    Date: Sat, 26 Nov 2005 14:51:44 +0100

    Użytkownik "Docent" <docent@[WytnijTo]w.pl> napisał w wiadomości
    news:dm7bla$71m$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Poczytaj np. tutaj:
    > http://www.vat.pl/ksiega-przychodow/index.php

    co do opisu metod tu się znajdującego, mam przynajmniej jedną wątpliwość....
    ktoś napisał, że przy metodzie memoriałowej zakupy handlowe stają się
    kosztem dopiero w dacie ich sprzedaży (np towar sprzedany w lutym, a zatem
    koszty z faktury styczniowej miałyby być ujęte w kosztach lutego....
    to nie tak - rzarówno przy metodzie kasowej jak i przy memoriale towary i
    materiały księguje się w dacie ich otrzymania.... nie widzę podstaw do
    innego postepowania....
    to co opisano ma zastosowanie tylko przy pełnej ksiegowosci, to wszystko...

    co do metody kasowej.... niektórzy uwazają, że równiezfaktury nalezy
    zaliczac dopiero w dacie zapłaty..... a nie otrzymania dokumentu.....
    rozwiazanie, która wersja jest prawidłowe budzi wiele watpliwosci.... urzedy
    nie sa niestety zgodne....

    pozdrawiam
    monika