    From: DarekM <d...@e...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozmyta umowa zlecenie
    Date: Thu, 20 Jul 2006 00:24:12 +0200

    Tristan napisał(a):
> [...]
    >
    > § 5
    > 1.Strony zobowiązują się do polubownego rozstrzygania wszelkich sporów,
    > które mogą wyniknąć w związku z wykonaniem niniejszej umowy.
    >
    > 2.W przypadku skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego, spór
    > rozstrzyga sąd właściwy dla siedziby Zleceniodawcy.
    >
    > § 6
    > W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie odpowiednie
    > przepisy prawa.
    >
    > § 7
    > Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej

    Jeżeli mowa o wykonywaniu zadań, to winna to być umowa o dzieło,
    raczej należy opisać jako wykonywanie czynności i płatne za godziny wg
    ustalonej/ustalanej stawki

    potrzebny jest jeszcze kilka klauzul aby
    nie była to umowa o pracę i nie podlegała pod VAT
    zciągnij z typowych wzorców umowy zlecenie

    > b) czy Marcin może wystawiać rachunki nieregularnie, np. raz na kwartał
    > itepe?
    lepiej ustalić co miesiąc z prawem zaniechania gdy nie było pracy

    > c) jak wygląda opłacanie ZUS-u i PIT-u? W momencie rachunku?
    w momencie płatności

    Jakieś druczki
    > składam? (Marcin się uczy, więc chyba z ZUS-u zwolniony?)

    Darek