    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozmyta umowa zlecenie
    Date: Thu, 20 Jul 2006 02:25:39 +0200

    Tristan napisał(a):
    [...]
    > Ale to są małe stawki i doraźne działania. Np. dzwoni klient, że mu się coś
    > zepsuło. Ja akurat nie mogę, dzwonię do Marcina, on może. Załatwia klienta,
    > zarabia 10,20,30zł... Spisywanie umowy na każde takie coś jest chore,
    > pomijając już to, że ma być przed, a przed nie ma, bo jest telefon w danym
    > momencie.

    Pytanie po co ta umowa. Jeżeli ma to być podkładka pod księgowanie, to
    chyba lepiej jednak spisywać umowę po fakcie. Jeżeli zaś ma pełnić rolę
    rzeczywistej umowy, tzn regulować stosunki między tobą a zleceniobiorcą,
    to jest na tyle ogólna że nikogo nie chroni :).

    Wg. mnie kostruowanie takich umów nie jest zabronione, tyle że jak sam
    zauważyłeś jest mocno rozmyta, więc można ją dowolnie interpretować,
    więc jakby się ktoś miał czepiać - ma szerokie pole do popisu.

    p. m.