  • 1. Data: 2006-12-11 15:00:30
    Temat: Różnice kursowe, przełom roku
    Od: t <r...@o...pl>

    Mam 'szczęśliwą' sytuację i wystawię fakturę w Sylwestra, dzięki czemu
    memoriał zamknie się
    roczną klamrą i nowy rok zacznę "na czysto". Muszę tylko rozpracować
    różnice kursowe
    - gdyż przelew dostanę już w 2007r. Czy powinienem skorygować przychód
    roku 2006r. i wpisać w KPiR za 2006
    datę z 2007 czy to już akonto nowego roku idzie? Wg mnie opcja pierwsza
    gdyż różnice kursowe
    nie sa samodzielnym przychodem tylko korektą, ale jesli się mylę proszę o
    podpowiedź.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-12 08:59:45
    Temat: Re: Różnice kursowe, przełom roku
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdyż różnice kursowe
    > nie sa samodzielnym przychodem tylko korektą, ale jesli się mylę proszę o

    a pdof nie wymienia róznic kursowych jako przychodu ? :)
    pdop wymienia
    i to bardzo wyraźnie: "otrzymane róznice kursowe"
    czyli imho metoda kasowa

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-01-04 19:53:14
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 11-12-2006 o 16:00:30 t <r...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > gdyż różnice kursowe
    > nie sa samodzielnym przychodem tylko korektą, ale jesli się mylę proszę

    my way -> ja jestem na updof, a tam mamy w Art. 14:

    "
    1a. Przychody w walutach obcych przelicza się na złote według kursów
    średnich z dnia
    uzyskania przychodu ogłaszanych przez Narodowy Bank Polski. Jeżeli
    przychody
    wyrażone są w walutach obcych, a między dniem ich uzyskania i dniem
    faktycznego
    otrzymania występują różne kursy walut, przychody te odpowiednio podwyższa
    się lub
    obniża o różnice wynikające z zastosowania kursu kupna walut z dnia
    faktycznego
    otrzymania przychodów, ustalonego przez bank, z którego usług korzystał
    uzyskujący
    przychód, oraz zastosowania kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy
    Bank Polski
    z dnia uzyskania przychodu.
    "

    Czyli różnice kursowe dla przychodów nie żyją tutaj własnym życiem(kasowo),
    tylko są korektą do faktury. W ciągu roku księgowałem rk wg daty wpływu,
    teraz zapewne też, tylko nie wiem czy w 2006 czy w 2007.

    pozdr

  • 4. Data: 2007-01-05 09:01:08
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > uzyskującyprzychód, oraz zastosowania kursu średniego ogłaszanego przez
    > Narodowy Bank Polski z dnia uzyskania przychodu.

    czyli identycznie jak w updop
    ale imho oznacza to wyłącznie konieczność korekty przychodów
    a moment zaliczenia tej korekty do przychodów wyznaczał inny przepis
    pdop:
    Art. 12. 1. Przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 13 i 14, są w
    szczególności:

    1) otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe,

    pdof

    Art. 11. 1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6 i
    9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji
    podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne

    w pdof nie ma tego dodatku o rk, ale imho to niczego nie zmienia

    > Czyli różnice kursowe dla przychodów nie żyją tutaj własnym
    > życiem(kasowo),
    > tylko są korektą do faktury.

    imho - nie

    i znalazłam:

    Sygnatura MB/410/4/04

    Różnice kursowe powstają wówczas, gdy wyniki przeliczeń na złote tej samej
    waluty obcej będą się różnić ze względu na wahania kursów walutowych w
    czasie. Z istoty swej są wielkością zmienną, jako pochodna zmieniająca się
    względem siebie kursów walut.Określenie co do kwoty następować może tylko
    raz w chwili spełnienia zobowiązania (zapłaty). Moment określenia wielkości
    różnic będzie więc zarazem datą uznania ich za koszt uzyskania przychodów
    bądź powstania przychodu.

    Sygnatura: RO-XV/415/PDOF-296/426/BDŚ/06

    - prawidłowe jest również Pana postępowanie w przypadku naliczania różnic
    kursowych pod datą uzyskania faktycznej zapłaty na rachunek bankowy za
    sprzedane na terenie Unii usługi i towary handlowe, o które to różnice
    powiększa lub pomniejsza Pan przychód do opodatkowania podatkiem dochodowym
    od osób fizycznych pod datą otrzymania na Pana rachunek bankowy zapłaty za
    sprzedany towar lub usługę i ewidencjonowania ich w podatkowej księdze
    przychodów i rozchodów na podstawie noty księgowej podającej sposób ich
    wyliczenia, zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu Ministra
    Finansów z dnia 26 sierpnia 2003r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi
    przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 152, poz. 1475 ze zm.),

    W ciągu roku księgowałem rk wg daty wpływu,
    > teraz zapewne też, tylko nie wiem czy w 2006 czy w 2007.

    imho 2007, ale ja i pdof nie za bardzo sie lubimy :), więc chętnie poczytam
    opinie innych

    pozdrawiam