  • 1. Data: 2006-12-10 18:48:09
    Temat: jak policzyć odsetki ustawowe-nieco złożony przypadek
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    Dotyczy odsetek przy wpłacie czynszu.
    Przypadek:
    saldo początkowe września: 27.31 zlaegłości
    przypis (termin płatności 10 kazdego miesiąca) 131.93
    wpłata: 131.83 w 12 września.
    Jak to policzyć przy stawce 11% w skali roku, czyli 11/365 za dzien ????

    Licze na różne sposoby i nijak nie mogę wyjść na kwotę, którą wyliczył
    program obsługujący te czynsze (0.29 zł). Coś chyba źle odejmuję daty.
    Byłbym wdzięczny za objaśnienie jak to policzyć w tym, i bardziej ogólnym
    przypadku.
    --
    Marek

  • 2. Data: 2006-12-10 21:35:58
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:elhkor$7b7$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > daty.
    > Byłbym wdzięczny za objaśnienie jak to policzyć w tym, i

    Mnie też wychodzi 29 groszy...

    przez pierwsze 10 dni masz saldo -27,31, od tego odsetki to 0,0823
    w dniu 11 wrzesnia masz saldo -159,24 - od tego odsetki to 0,048
    potem przez 19 dni masz saldo -27,41 - od tego odsetki to 0,1570

    Razem odsetki 0,2872 czyli w zakoragleniu 29 groszy.

    Ponieważ 10-go było niedziela, przypis musi byc z datą 11
    wrzesnia.

    marekz

  • 3. Data: 2006-12-10 21:57:20
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Razem odsetki 0,2872 czyli w zakoragleniu 29 groszy.
    >

    > Ponieważ 10-go było niedziela, przypis musi byc z datą 11
    tu popełniłem błąd!!!!!
    Dzięki!!!

    --
    Marek