  • 1. Data: 2004-02-19 10:53:05
    Temat: Rozpoczęcie pierwszej działalności gospodarczej - ZUS
    Od: młody <a...@a...pl>

    Witam,

    Mam już pomysł i możliwości do rozpoczęcia działalności gospodarczej.
    Kończe właśnie liceum, planuje studia zaoczne. Od czerwca mógłby rozpoczać
    działaloność.

    Jest jednak pewien problem, mój biznes plan nie wytrzyma ponad 600zł przeznaczonych
    na ZUS. Pierwszy okres działalności wiąże się z dużymi nakładami finasowymi na
    inwestycje.

    Czy obecnie istnieją rządowę, unijne, lub inne programy, dla absolwentow
    rozpoczynających działalność gospodarcza ? Czy są szanse by obniżyć składke ZUS za
    pierwszy rok ?

    Będę studiował, Mam dopiero 20 lat, więc zdąże jeszcze w życiu wnieś odpowiednie
    składki na ZUS.

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2004-02-20 21:51:01
    Od: s...@t...pl

> [...]
    za pierwszy rok ?

    > Będę studiował, Mam dopiero 20 lat, więc zdąże jeszcze w życiu wnieś

    Absolwenci rozpoczynający działalność gospodarczą są zwolnieni przez 12
    miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności z opłacania składki na ubezpieczenie
    emerytalne, a więc obecnie jest to 252,98 zł. Tak więc po skończeniu liceum
    bedziesz miał status absolwenta i możesz skorzystać z tego zmniejszenia składki
    na ZUS.