  • 1. Data: 2004-02-19 09:44:10
    Temat: Umowa o prace jaki mi przysluguje podatek?
    Od: Don Mike<m...@w...pl>

    Witam, dzis podpisalem umowe o prace na czas okreslony, mam 24
    lata jestem studentem chcialem sie zapytac jaki obowiazuje mnie
    podatek bym mogl sobie wyliczyc ile pieniazkow dostane do reki...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-02-19 09:56:01
    Temat: Re: Umowa o prace jaki mi przysluguje podatek?
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Don Mike" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, dzis podpisalem umowe o prace na czas okreslony, mam 24
    > lata jestem studentem chcialem sie zapytac jaki obowiazuje mnie
    > podatek bym mogl sobie wyliczyc ile pieniazkow dostane do reki...

    Spróbuj skorzystać z kalkulatora:
    http://www.infor.pl/kalkulatory/bruttonetto.php
    pzdr
    Kasia

  • 3. Data: 2004-02-19 11:05:03
    Od: grynio001<t...@o...pl>

    Mniej wiecej liczy sie to tak:
    Kwotę brutto pomniejszasz od składki ZUS wynoszące 18,71% i
    otrzymujesz Przychód.
    Przychód pomniejszasz o 102,25 lub 127,82 i otrzymujesz Dochód.
    Dochód zaokrąglasz do 1zł, mnożysz przez 19%, wynik pomniejszasz
    o 44,17 i masz kwote Podatku.
    Ale żeby nie było tak łatwo to ten Podatek jest takim fikcyjnym
    wyliczeniem, gdyż pomniejsza się go o składkę na fundusz zdrowia
    wynoszącą 7,75% Przychodu. Resztę zaokrąglasz do pełnych
    dziesiątek groszy i dopiero masz kwote podatku dla US.
    Ale to nie koniec: składka na fundusz zdrowia, którą trzeba zapłacić
    do ZUS wcale nie wynosi odliczone od podatku 7,75% tylko 8,25%.

    Może na przykładzie będzie łatwiej. Przy założeniu, że pensja brutto
    wynosi 1500 PLN.

    Kwota brutto = 1500,00
    ZUS 18,71% = 280,65
    Przychód = 1219,35 (brutto minus ZUS)
    KUP = 102,25
    Dochód = 1117,10 (Przychód minus KUP)

    Obliczenie podatku:
    (1117*19%)-44,17=168,06-94,50(7,75zdrowotna)=73,56 =~73,60 dla
    US

    Składka zdrowotna:
    1219,35 * 8,25%=100,60 dla ZUS

    Pensja netto (do wypłaty)
    1500-280,65-73,60-100,60=1045,15 dla pracownika

    Chyba dobrze obliczyłem...(?)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-02-23 09:49:57
    Od: ELA<e...@i...pl>

    > Mniej wiecej liczy sie to tak:
    > Kwotę brutto pomniejszasz od składki ZUS wynoszące 18,71% i
    > otrzymujesz Przychód.

    Hmm, student do 26-go roku życia nie musi miec opłacanych składek
    na ub.społeczne, czyli tego 18,71%

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-02-23 10:08:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ELA napisał:

    > Hmm, student do 26-go roku życia nie musi miec opłacanych składek
    > na ub.społeczne, czyli tego 18,71%

    Od umowy o PRACĘ?? Od kiedy???

    Maddy zaspana?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-02-23 12:03:26
    Od: ELA<e...@i...pl>

    > Od umowy o PRACĘ?? Od kiedy???
    >
    > Maddy zaspana?

    UPS... SORRY NIE DOCZYTAŁAM, ŻE UMOWA O PRACĘ. WYRAŻAM
    SKRUCHE I PRZYWOŁUJĘ SIĘ DO PORZĄDKU ;-)

    -> http://usenet.pomocprawna.info