  • 1. Data: 2008-11-03 22:19:28
    Temat: Rozpoczecie zatrudnienia na etat przy prowadzonej DG z podatkiem liniowym
    Od: jac <d...@g...pl>

    Prowadze DG, rozliczam sie z fiskusem wg stawki liniowej 19%. Mam
    propozycje, by zatrudnic sie na etat. Jakie bylyby skutki podjecia
    stalej pracy w odniesieniu do podatku? Czy czesc dochodu z tytulu DG
    pozostanie do rozliczenia wg stawki liniowej, a dochod z pracy na etat
    wg stawki progresywnej z uwzglednieniem progu wynikajacego z dochodu z
    DG? Czy ktos umie to wyjasnic?

  • 2. Data: 2008-11-04 07:07:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 03 Nov 2008 14:19:28 -0800, jac napisał(a):

> [...]
    > stalej pracy w odniesieniu do podatku? Czy czesc dochodu z tytulu DG
    > pozostanie do rozliczenia wg stawki liniowej,

    Tak.

    > a dochod z pracy na etat
    > wg stawki progresywnej

    Tak

    > z uwzglednieniem progu wynikajacego z dochodu z
    > DG?

    Nie

    > Czy ktos umie to wyjasnic?

    Te oba dochody liczysz całkowicie odzielnie. Na koniec roku też wypełniasz
    dwa różne PIT-y

  • 3. Data: 2008-11-19 19:14:09
    Od: jac <d...@g...pl>

    On 4 Lis, 08:07, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 03 Nov 2008 14:19:28 -0800, jac napisa (a):

    > Tak.

    > Tak

    > Nie

    > Te oba dochody liczysz ca kowicie odzielnie. Na koniec roku te wypelniasz
    > dwa rozne PIT-y

    Nowy pracodawca dal mi PIT-2 do wypelnienia. Jest tam nastepujace
    stwierdzenie:
    "[..]4) nie osiągam dochodów, od których jestem obowiązany opłacać w
    ciagu roku podatkowego zaliczki na podstawie art. 44 ust. 3 ustawy,
    tj. dochodow:
    a) z dzialalnosci gospodarczej, o ktorej mowa w art.14 ustawy,[...]"

    Rozumiem to tak, ze jesli nadal prowadze dzialalnosc gospodarcza, to
    nie moge okreslic nowej firmy jako platnika, ktory rozlicza mnie w
    ciagu roku z fiskusem. Czy mam racje? Jak wtedy odprowadzac zaliczki z
    tytulu dochodu z umowy o prace? Samodzielnie?

  • 4. Data: 2008-11-20 07:33:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 19 Nov 2008 11:14:09 -0800, jac napisał(a):

> [...]
    > ciagu roku z fiskusem. Czy mam racje? Jak wtedy odprowadzac zaliczki z
    > tytulu dochodu z umowy o prace? Samodzielnie?

    Zakład pracy jak najbardziej jest płatnikiem twoich podatkół z tytułu
    umowy o pracę, niezależnie od tego czy prowadzisz DG czy nie. PIT-2 służy
    tylko ustaleniu czy ma prawo odliczać tzw. kwotę wolną zmniejszającą
    podatek. W twoim wypadku ma pełne prawo je odliczać. A to dlatego, że
    zapłata zaliczek "liniowych" z DG następuje na podstawie art. 40 ust 3c a
    nie art. 40 ust. 3. Więc spokojnie składasz pracodawcy podpisany PIT-2.

  • 5. Data: 2008-11-20 09:10:01
    Od: Asen <a...@g...com>

> [...]
    > zapłata zaliczek "liniowych" z DG następuje na podstawie art. 40 ust 3c a
    > nie art. 40 ust. 3. Więc spokojnie składasz pracodawcy podpisany PIT-2.

    Ale gdy uciekniesz w nowym roku z liniowego, co jest prawdopodobne, bo
    poziom dochodu opłacalności podniesie się mniej więcej x2, i wrócisz
    do progresywnej skali, to powinieneś poinformować pracodawcę by nie
    potrącał ci z podatku kwoty wolnej.
    Asen

  • 6. Data: 2008-11-20 09:10:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Asen pisze:

> [...]
    > poziom dochodu opłacalności podniesie się mniej więcej x2, i wrócisz
    > do progresywnej skali, to powinieneś poinformować pracodawcę by nie

    Albo - nie uwzględniać kwoty wolnej przy swoich zaliczkach na
    dochodowy z DG - czy tak?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-11-20 09:28:14
    Od: Asen <a...@g...com>

    >    Albo - nie uwzględniać kwoty wolnej przy swoich zaliczkach na
    > dochodowy z DG - czy tak?
    > Liwiusz

    Nie, na PIT-2 oświadczasz: 4) nie osiągam dochodów, od których jestem
    zobowiązany(na) opłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na podstawie
    art.44 ust.3 ustawy, tj dochodów, a) z działalności gospodarczej, o
    której mowa w art.14 ustawy

    Finansowo wychodzi to samo, ale to oświadczenie jest wówczas
    nieprawdziwe.

  • 8. Data: 2008-11-20 09:35:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Albo - nie uwzględniać kwoty wolnej przy swoich zaliczkach na
    > dochodowy z DG - czy tak?

    Niby można.
    Ale w praktyce poświadcza sie nieprawdę na PIT2.
    Tam sie oświadcza że się nie osiąga przychodów/przychodów z innych
    źródeł a nie że sie nie potrąca kwoty wolnej gdzie indziej.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2008-11-20 09:37:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Maddy pisze:

    > Tam sie oświadcza że się nie osiąga przychodów/przychodów z innych

    Miało być dochodów/przychodów.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2008-11-20 20:28:09
    Od: jac <d...@g...pl>

    Dziekuje wszystkim za podpowiedzi - byly bardzo pomocne!