    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczałt, przychód a wpłata własna
    Date: Tue, 20 Dec 2005 22:03:57 +0100

    On Tue, 20 Dec 2005, Hikikomori San wrote:

> [...]

    ...to chwilę poczekaj ;)
    Jestem ciekaw czy ktoś ma niekonstruktywne :> wnioski !

    > Z tego co bylo kilka postow w tym temacie ostatnio na grupie to tak -
    > bedziesz musial oddac do US ten VAT co sobie odliczyles. To na bank.

    ...poproszę o podstawę prawną. I komentarz.
    Bo programy to WNiP - i sam się już zastanawiałem jak toto ugryźć.

    > Dochodowy - nie wiem, bo w sumie soft wrzucasz w koszty.

    Z p. widzenia dochodowego IMO jest prosto: to *nie* jest "rzeczowy
    składnik majątku".
    Byłoby głupie, jakby w ramach DG ktoś musiał zwracać np. podatek
    odliczony wskutek zaliczenia w KUP dzierżawy lub najmu lokalu na DG,
    prawda ?
    No a czym różni się opłata za licencję od zapłacenia za najem ?
    Jedno i drugie - to z "dochodowego" p. widzenia prawo majątkowo
    (przyznaję że najem jest prawem dość szczególnym, bo uregulowanym
    oddzielnymi przepisami - więc gorączkowo rozglądam się za jakimś
    innym prawem... o, mam ! - czy prawo korzystania przez TP[1] S.A.
    ze znaku firmowego "Orange"[1] jest dobrym przykładem ?).
    [1] - "wszystkie użyte znaki zastrzeżone i towarowe są własnością
    ich właścicieli..." czy jak to tam idzie :))

    > W sumie, to nic w przyrodzie nie ginie. Jesli odliczasz teraz podatek to
    > "oszczedzasz". Potem - jak ci estac - mozesz ten posdatek zaplacic (ale

    To teraz jedziemy z VATem.
    Mam zamiar wykazać że *na ogół* tak jest :) ale.... ale
    WNiP jest w tych zawodach dość wyjątkowy.

    Proszę, przypomnij mi czym w swietle ustawy o VAT są wszelkie
    postacie "praw majątkowych" ?
    Tudzież czy w ramach zamykania DG będziesz się czuł zobowiązany
    zwrócić wszelki VAT odliczony od *usług*, które zakupiłeś
    w ramach prowadzenia DG ??
    ;)

    Podejrzewam że to trudny orzech, na ciebie trafiło dlatego
    że przemyśliwałem tę kwestię - i tylko czychałem na okazję
    żeby dyskusję (mam nadzieję) rozpętać :)

    > w miedzyczasie "poobracasz" tymi pieniedzmi i moze cos zarobia. A jak ci
    > enie bedzie stac - to po prostu "wyprzedasz majatek firmy" - i tak
    > zaplacisz podatek, ale przynajmniej bedziesz mial z czego.

    ...i zauważ że zaliczenie praw majatkowych (w tym licencji) do
    usług tudzież nienaliczenie VATu przy zamykaniu miałoby trochę
    sensu.
    Prawa majątkowe nie zawsze można "przekazać"... !
    Przykład: kupisz sobie licencję na IrfanView.
    Zamykasz DG.
    I po co by ci ona była, skoro ona jest TYLKO dla celów
    "firmowych" ? (IV jest darmowy dla celów osobistych !).
    Jaki miałby być powód zapłacania za bezużyteczną licencję ?

    > Wiec imho - kupuj n afirme, a potem najwyzej sprzedaz lub zaplacisz.

    ...swoją drogą.

    > Poggoooglaj tez grupe pod katem watkow o zamykaniu dzialalnosci -
    > generalnie likwidacja jest dla bogatych... Biednych nie stac na
    > bankructwo...

    ...zamykanie i DG a bankructwo to też dwie osobne rzeczy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)