  • Data: 2006-02-13 12:22:13
    Temat: Re: Ryczałt - pytanie o kwity zakupu...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 11 Feb 2006, wojjan wrote:

    > Polecam lekturkę a w szczególności pkt. 16
    > http://www.ehandel.pit.pl/pages/i/934.php

    Hłe, hłe...
    Toć to ile zamiar jest zgodny z tym co sam uważam, to autor zdecydowanie
    zapisał "po ludowemu", czyli całkiem co innego niż powinno być.
    Primo: uważam że UMOWA nie uprawnia do księgowania kosztu.
    Dlaczego ?
    Ano bo z definicji jest to UMOWA, zapis ZAMIARU dokonania czynności.
    Z umowy nie wynika że została wykonana.
    Natomiast spotyka się sformułowanie umowy stanowiące jednocześnie
    *protokół przekazania* razem z *pokwitowaniem*, które to zastępuje
    *rachunek*
    A wtedy to inna rozmowa ;)
    "J. Kowalski zapłacił 1200 zł co poświadczam: ....
    A. Nowa przekazał mi teleskop co poświadczam: ...."
    IMO wymogi "innego dokumentu księgowego" *dla KPiR* spełnia.
    Świadom jestem że pytano o ryczałt - ja tam nie wiem :), ale
    IMO coś podobego powinno również ujść w tłumie.

    Inna sprawa to wydruk z aukcji - IMHO przepisy powinny dopuszczać
    kwalifikowanie przynajmniej do pewnej kwoty zakupy dokonywane
    wysyłkowo w sposób zweryfikowany adresem pocztowym (czyli tak
    jak ma "normalny" allegrowicz - wyłączając "kopertki").
    Niestety tu jest ból :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)