    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: SAMOCHOD REJESTRACJA A VAT
    Date: Wed, 18 Sep 2002 12:37:55 +0200

    On Wed, 18 Sep 2002, Adamski wrote:
    [...]
    >+ > *Zdaje się* że uznanie iż "wady prawne" nie zaprzeczają "zdatności
    >+ > technicznej" (no - przecież jeździ...) prowadzi do pytania czy świeżo
    >+ > kradziony sprzęt może być ŚT ;)
    >+
    >+ Niezupelnie. Czasami sa problemy porceduralne, i kradziez nie ma z tym nic
    >+ wspolnego. Samochod jest "nabyty" zgodnie z prawem, jest zdatny do
    >+ uzytkowania (ma dow rejestracyjny).

    Pytanie czy możesz legalnie nim jeździć wykorzystując go do DG.
    AFAIR ŚT można zaliczyć w koszty (amortyzować) w trakcie wykorzystywania,
    przypadek który opisujesz IM*H*O oczywisty nie jest :)
    A to że brak "papierka" (pomimo *posiadania prawa*) jest samoistnym
    złamaniem prawa widać na innych przykładach: dajmy na to niepodatkowy
    przykład "uprawnienia do prowadzenia pojazdów" (wymagane jest
    nie uprawnienie - a *dokument* który je poświadcza).
    Nie sugerowałem że samochód bez jakiegoś "papiera" jest nielegalny :),
    tylko że (IM*H*O) ważne jest pytanie czy wolno nim jeździć, czyli
    legalnie *WYKORZYSTYWAĆ* w DG (w odróżnieniu od akcentu
    na *LEGALNE* wykorzystywanie :)).

    >+ No sam nie wiem. Odliczylem VAT i spodziewam sie kontroli.

    Może się nie przyczepią :)

    >+ > Zakładam że definicję ŚT (czyli "kiedy można" i "kiedy trzeba"
    >+ > uznać coś za ŚT) niedawno widziałeś :)
    >+
    >+ No najwazniejszy (na ile pamietam) jest przewidywany okres uzytkowania. No
    >+ chyba ze masz cos innego na mysli

    To było pod kątem "zdatności do użytku" :)
    O ile pamiętam były wałkowane już kwestie np. "komputer bez monitora"
    i podobne: jeśli jest routerem/serwerem zbiorów/... to oczywiście
    monitora nie potrzebuje. Jeśli go masz do prac biurowych to
    zaliczenie go w ŚT przed kupnem monitora jest niezłym powodem
    do przyczepienia się że nie był "kompletny i zdatny" !
    Samochód masz "zdatny" ? (ja nie mówię że nie, mam wątpliwości :))

    Pozdrowienia, Gotfryd