    From: "Adamski" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: SAMOCHOD REJESTRACJA A VAT
    Date: Wed, 18 Sep 2002 14:05:19 +0200

> [...]
    > AFAIR ŚT można zaliczyć w koszty (amortyzować) w trakcie wykorzystywania,
    > przypadek który opisujesz IM*H*O oczywisty nie jest :)
    > A to że brak "papierka" (pomimo *posiadania prawa*) jest samoistnym
    > złamaniem prawa widać na innych przykładach: dajmy na to niepodatkowy
    > przykład "uprawnienia do prowadzenia pojazdów" (wymagane jest
    > nie uprawnienie - a *dokument* który je poświadcza).
    > Nie sugerowałem że samochód bez jakiegoś "papiera" jest nielegalny :),
    > tylko że (IM*H*O) ważne jest pytanie czy wolno nim jeździć, czyli
    > legalnie *WYKORZYSTYWAĆ* w DG (w odróżnieniu od akcentu

    To samo bylo z drukarka. Zakupiona najpierw jest inwestycja a pozniej
    ulepszeniem.

    > Może się nie przyczepią :)

    Bede walczyl w razie czego. W urzedzie zarzadali faktury zakupu z Francji i
    SAD. A ja go kupiel od firmy ktora go sprowadzila jako towar - czyli nie
    rejestrowala. Tzn tak mi sie wydaje.

    > To było pod kątem "zdatności do użytku" :)
    > O ile pamiętam były wałkowane już kwestie np. "komputer bez monitora"
    > i podobne: jeśli jest routerem/serwerem zbiorów/... to oczywiście
    > monitora nie potrzebuje. Jeśli go masz do prac biurowych to
    > zaliczenie go w ŚT przed kupnem monitora jest niezłym powodem
    > do przyczepienia się że nie był "kompletny i zdatny" !
    > Samochód masz "zdatny" ? (ja nie mówię że nie, mam wątpliwości :))

    To moga sie doczepic np do braku polisy OC jako koniecznej do uzytkowania.
    Przyklady mozna mnozyc.

    Dzieki serdeczne
    Adam