    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: SC w mieszkaniu wspólnika, gzie wpiać przychód
    Date: Tue, 26 Jun 2007 15:45:05 +0200

    Dnia 26-06-2007 o 15:08:04 Jagna <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jakoś tak za proste to pytanie, jeśli chodzi o Ciebie ;)
    > Sondujesz? ;>
    > To spólka ma użyczone miejsce na siedzibę, więc przychód SC, czyli
    > inaczej być nie może - przychód w KPiR SC.

    Właśnie w tym cały klops - Gotfryd i s-ka zaraz się "przyczepią" że spółka
    nie może mieć użyczonego miejsca na siedzibę, bo nie ma osobowości prawnej,
    zdolności pranej ani zdolności do czynności prawnych - bo spółka cywilna
    to kawałek
    kartki - i mają racyję.
    Jednak przepisy podatkowe(czy raczej ich interpretacje) wyewoluowąły w
    inną stronę
    - w taką w której sc jest osobnym podmiotem i może zawierać transakcje ze
    swoimi wspólnikami.
    Co więcej - jeśli sa to transakcje odpłatne, to poza szacowaniem nie ma
    żadnych pułapek
    (chyba że jakiś są stweirdzi że tak nie można w świetle KC, bo w świetle
    podatków jest ok ZTCW).
    Jeśli jednak transakcja jest nieodpłatna, to się zaczynają jaja z
    podziałem przychodów,
    świadczeniami dla samego siebie itd. Doszło już do paradoksu - mianowicie
    w jednym z wyroków
    przeczytałem, że wspólnik SC użyczył tejże SC samochód, od którego to
    użyczenia zapłacił
    z SC podatek!!! Jednak większośc wyroków idzie w te tony, że użyczający
    nic nie płaci a płaci
    ten drugi(chyba że mowa o lokalu, wtedy płacą obaj bez wyjątku, a ten
    użyczający powinien chyba nawet
    dwa razy zapłacić zgodnie z tym paradoksalnym wyrokiem).

    No i stąd moje pytanie - wspólnik użyczy spółce skrawek swojego
    mieszkania. Poniewaz będzie to
    nieodpłatne, to trzeba to dobre powpisywać - wspólnik gdzies i ja gdzieś,
    jestem prawie pewien
    że nie do KPiR spółki, jako że nie jest to transakcja pieniężna.
    Pieniężnie też można by, ale wtedy by był najem i kolejny KPiR u
    wspólnika, bes sęsu jak mówi jasio śmietana :)

    Regards