    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: SC w mieszkaniu wspólnika, gzie wpiać przychód
    Date: Tue, 26 Jun 2007 12:22:29 -0700

    On 26 Cze, 15:45, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

    > Właśnie w tym cały klops - Gotfryd i s-ka zaraz się "przyczepią" że spółka
    > nie może mieć użyczonego miejsca na siedzibę, bo nie ma osobowości prawnej,
    > zdolności pranej ani zdolności do czynności prawnych - bo spółka cywilna
    > to kawałek
    > kartki - i mają racyję.

    Teoretycznie tak, ale idąc tym tokiem rozumowania, to czynszu za najem
    lokalu spółki cywilnej też nie powinno się wpisywać do kpir spólki?
    Czy to trochę nie przekombinowane?

    Być może kwestia samochodu, to już się robi problem, nie przeczę, ale
    z wlasnej praktyki wiem, że US (terytorialnie "mój" -G.śląsk) w
    przypadku umowy użyczenia przez jednego ze wspolnikow "szuflady" z
    biurka i adresu na siedzibę SC, nawet nie wspomnial o koniecznosci
    opodatkowania z tego tytulu przychodu.

    Bo może to już trochę za mocno demonizujecie te przepisy, cooo? ;>

    Choć, oczywiście ja nie mam monopolu na "rację" :)

> [...]
    > podziałem przychodów,
    > świadczeniami dla samego siebie itd. Doszło już do paradoksu - mianowicie
    > w jednym z wyroków
    > przeczytałem, że wspólnik SC użyczył tejże SC samochód, od którego to
    > użyczenia zapłacił
    > z SC podatek!!! Jednak większośc wyroków idzie w te tony, że użyczający
    > nic nie płaci a płaci
    > ten drugi(chyba że mowa o lokalu, wtedy płacą obaj bez wyjątku, a ten
    > użyczający powinien chyba nawet
    > dwa razy zapłacić zgodnie z tym paradoksalnym wyrokiem).

    No to pewnie byloby lepiej wynająć odplatnie, wtedy i wilk syty i owca
    cala. Choć, jak znam życie, tu też czai się problem... ;>

    > No i stąd moje pytanie - wspólnik użyczy spółce skrawek swojego
    > mieszkania. Poniewaz będzie to
    > nieodpłatne, to trzeba to dobre powpisywać - wspólnik gdzies i ja gdzieś,
    > jestem prawie pewien
    > że nie do KPiR spółki, jako że nie jest to transakcja pieniężna.
    > Pieniężnie też można by, ale wtedy by był najem i kolejny KPiR u
    > wspólnika, bes sęsu jak mówi jasio śmietana :)

    No toż z przyjemnością poczekam na komentarz Gotfryda! :)

    Pozdrawiam,
    Jagna :)