    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: SC w mieszkaniu wspólnika, gzie wpiać przychód
    Date: Wed, 27 Jun 2007 01:17:33 +0200

    On Tue, 26 Jun 2007, Jagna wrote:

    > Być może kwestia samochodu, to już się robi problem, nie przeczę, ale
    > z wlasnej praktyki wiem, że US (terytorialnie "mój" -G.śląsk) w
    > przypadku umowy użyczenia przez jednego ze wspolnikow "szuflady" z
    > biurka i adresu na siedzibę SC, nawet nie wspomnial o koniecznosci
    > opodatkowania z tego tytulu przychodu.

    W poście obok usiłuję owo niewspominanie uzasadnić prawnie :)
    Powód: trzymanie papierów, mimo możliwości umówienia się kto, co
    i jak, nie wynika z umowy.
    Wynika z ustawowego obowiązku.

    > Bo może to już trochę za mocno demonizujecie te przepisy, cooo? ;>
    >
    > Choć, oczywiście ja nie mam monopolu na "rację" :)

    Ja też nie, ale tu Cię poprę w całej rozciągłości :), tyle że nie
    na zasadzie "logicznej" (w podatkach słabo działa ;)) a raczej
    szukając dziury w całym metodą prawną.
    Skoro obowiązek "trzymania papierów" nie wynika z umowy S.C.,
    to o ile możliwe faktyczne koszty byłyby KUP ujmowanym w KPiR
    tejże S.C., ów obowiązek spełniany przez wspólnika nie wypełnia
    IMHO opisu "nieodpłatnego świadczenia".
    Tak samo, jak "nieodpłatnym świadczeniem" nie jest np. zapewnianie
    wlasnym dzieciom czegoś do jedzenia, bo wynika z przepisów ustawy,
    znaczy KRiO.
    Uprzezam, że rozumiem iż takie podejście może powodować szok, ale
    tak mi wychodzi :) - aby coś nie było "nieodpłatnym świadczeniem"
    wystarczy, że jest obowiązkiem ustawowym spełnianym przez
    zobowiązanego! (piszę *wystarczy*, a nie żeby było *konieczne*).

    Inaczej ubieranie i karmienie swojej rodziny rodziłoby obowiazek
    podatkowy!

    > No to pewnie byloby lepiej wynająć odplatnie, wtedy i wilk syty i owca
    > cala. Choć, jak znam życie, tu też czai się problem... ;>

    Nie inaczej :)
    A to podmiot powiązany, a to świadczenie częściowo dla samego siebie...

    Przyznam, że jakby na mnie trafiło i chodziłoby TYLKO o dokumenty,
    to bym (przy dzisiejnym stanie świadomości) nie wpisywał :|

    Ale to nie jest dowód na nic!
    Oczywiście że świadczenia nieodpłatne ujmuje się "po prostu w KPiR".
    I IMO (co piszę w poście obok) teza o korekcie PO wyliczeniu KPiR
    wydaje się mieć ręce i nogi :)

    > No toż z przyjemnością poczekam na komentarz Gotfryda! :)

    No to wystawiam się na strzał, świadom że (S.C. <-> wspólnik) to
    jest trudny do przełknięcia kąsek :)

    pzdr, Gotfryd