  • 11. Data: 2008-10-29 11:06:25
    Temat: Re: Samochód a likwidacja działalności gospodarczej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Oct 2008, MarC0 wrote:

    > Kupiłem auto na siebie, założyłem DG i wprowadziłem auto do ŚT nie odliczając
    > sobie od niego VAT. Teraz auto sprzedałem.
    >
    > Jak to formalnie zakończyć?
    > Wypisać auto z ŚT? (auto się jeszcze nie zamortyzowało)
    > Czy sprzedającemu wystawić fakturę?

    Przeczytać przepisy.
    Nie, NIE ŻARTUJĘ.
    Nie polegaj na opisach "ze stron www", na tym co Ci ktoś powie
    bez podpisania odpowiedzialności materialnej za to co powiedział,
    w tym odpowiedziach z US :P
    Takie informacje są cenne - po to, żeby SAMEMU sprawdzić jak
    ma być.
    Tu jest ustawa:

    ...art.22a i dalsze :), art.23.1.1 oraz art.14.2
    PRZECZYTAŁEŚ? :)

    No i standardowo - 3000..4000 postów z archiwum na zadany temat!
    (też NIE żartuję).

    W streszczeniu:
    - faktura do przyjęcia w "inne przychody"
    - w EST się *w*pisuje - tym razem fakt sprzedaży
    - "reszta z amortyzacji" w koszty

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-10-29 11:14:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 29 Oct 2008 12:06:25 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > W streszczeniu:

    Dodam chyba istotne uwagi.

    > - faktura do przyjęcia w "inne przychody"
    1. jeśli klient prywatny to faktura tylko na "życzenie" - w wypadku
    samochodu prawie pewne,
    2. na fakturze podać podstawę prawną zwolnienia z VAT

  • 13. Data: 2008-10-29 20:25:44
    Temat: Re: Samochód a likwidacja dzia?alnos'ci gospodarczej
    Od: MarC0 <n...@p...pl>

    jureq pisze:
    > Dodam chyba istotne uwagi.

    > 1. jeśli klient prywatny to faktura tylko na "życzenie" - w wypadku
    > samochodu prawie pewne,
    > 2. na fakturze podać podstawę prawną zwolnienia z VAT

    Klient prywatny, jak nie faktura to co?
    Jakiś dokument wewnętrzny?

    Proszę też o podanie art do ustawy ile mam tego VATu odliczyć od nowego
    już auta zakupionego na firmę.

  • 14. Data: 2008-10-29 22:41:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ano istotne :)

    > Klient prywatny, jak nie faktura to co?

    Po pierwsze nie wiemy czy klient chce paragonu :) (niewykluczony
    niefiskalny, różni się od rachunku brakiem danych kupującego)

    > Jakiś dokument wewnętrzny?

    Ale nie wiemy jak prowadzisz KPiR :)
    Przykładowe możliwości:
    - prowadzenie ewidencji sprzedaży "dochodowej"
    - zaliczanie w roli ewidencji sprzedaży "dochodowej" ewidencji
    sprzedaży VAT wraz z korektą
    - zestawienie z kasy fiskalnej

    pzdr, Gotfryd