  • Data: 2008-02-26 22:46:58
    Temat: Re: Samochód i likwidacja firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 26 Feb 2008, t...@o...pl wrote:

    > To to jasne, ale jemu chodziło o sytuację w której by sprzedał żonie
    > - nie wiedział jeszcze że nie może.

    OK. Znaczy o to, że "chciał nieprawidłowo".

    > Tak na marginesie - US-y nie widzą nic specjlanego w transakcjach pomiędzy
    > spółkami cywilnymi a wspólnikami - więc od strony podatkowej nie jest to
    > problem,
    > pomijając ew. szacowanie.

    Przyznam, że tu mamy niejasność bo jest kilka oddzielnych spraw: akurat
    przepis o którym mówimy może nie mieć zastosowania, jeśli wspólnik
    spółce (lub na odwrót) chce "sprzedać" coś dla celów DG: przepis
    który miałem na myśli dotyczy przeznaczenia na cele nieopodatkowane :)
    A to, że dla VAT są jedne przepisy, zaś dla dochodowego drugie
    a cywilnoprawne trzecie, zaś dokument (f-ra) jedna, powoduje
    rzeczywiście oczopląs :(
    Niemniej (IMO) "prawidłowość" w rozumieniu VAT (bo dla VAT rzeczywiście
    *są* dwaj podatnicy i *ma* miejsce "wydanie") nie implikuje
    "prawidłowości" tej transakcji dla PDoOF (a przynajmniej tak "wprost",
    mi wychodzi zniesienie współwłasności lub odpowiednio sprzedaż
    udziału).

    pzdr, Gotfryd