  • 1. Data: 2002-11-13 10:54:30
    Temat: Samochód na paragon?
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>

    Witam

    Czy np. dealer samochodowy, którego klientami są i podmioty
    gospodarcze i osoby fizyczne, ma obowiązek, oprócz wystawienia
    faktury na sprzedane samochody, zainstalować kasę fiskalną i
    wystawić także paragon fiskalny jeśli kupującym jest osoba
    fizyczna? (paragon wtedy oczywiście zostałby u nas, trwale
    złączony z kopią faktury)

    Sam jestem w podobnej sytuacji i zastanawiam się czy nie muszę na
    takie sytuacje instalować kasy? Dotąd wystawialiśmy tylko
    faktury, bez paragonów i nie mamy nawet kasy. Czy musimy ją czym
    prędzej zainstalować???

    pozdraiwam
    Bartek

  • 2. Data: 2002-11-13 12:30:01
    Temat: Re: Samochód na paragon?
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > takie sytuacje instalować kasy? Dotąd wystawialiśmy tylko
    > faktury, bez paragonów i nie mamy nawet kasy. Czy musimy ją czym

    A czemu mielibyscie nie ewidencjonowac sprzedazy za pomoca kasy fiskalnej?
    No jesli np sprzedajecie samochdy w systemie wysylkowym :)))))
    Ewidencjonowaniu podlega sprzedaż na rzecz osob fizycznych .... itd i nie
    jest to uzaleznione od wystawiania faktury. Ale masz problem bo sankcje sa
    nieciekawe szczegolnie w tak wartosciowym towarze bedzie to odczuwalne.

    Adam

  • 3. Data: 2002-11-13 12:32:10
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > pozdraiwam
    > Bartek
    >

    > Zależy od wielkości obrotów z os. fiz. (przy kontunuacji od obrotów w
    poprzednim roku), są też zwolnienia .... (rozporz. Min. Finansów w spr. kas
    rejestrujacych). Iwona

  • 4. Data: 2002-11-14 07:22:59
    Od: "Marcin Kowalewski" <m...@w...pl>

    Jeśli sprzedałeś samochody na fakturę dla osób fizycznych nie instalujac
    kasy to serdeczne kondolencje. Miałem przypadek jednego klienta który
    sprzedawał w ten sposób motory na fakturę dla osób nie prowadzących
    działalności gospodarczej. Dzisiaj już działalności nei prowadzi.
    Pozdrawiam
    Użytkownik Bartosz Zoltak <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aqtb3o$l8g$...@n...tpi.pl...