  • 1. Data: 2002-11-13 08:04:24
    Temat: Czy istnieja jeszcze spolki cywilne?
    Od: "Iwona W." <r...@p...com.pl>

    Hej, pytanie jak w temacie, czy jeszcze sa i czy mozna uzywac tej nazwy? Bo
    jakos mi sie telepie ze juz nie ale wole zapytac ekspertow :-D

    Pozdrawiam
    IW

  • 2. Data: 2002-11-13 12:53:56
    Temat: Re: Czy istnieja jeszcze spolki cywilne?
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Hej, pytanie jak w temacie, czy jeszcze sa i czy mozna uzywac tej nazwy?
    Bo
    > jakos mi sie telepie ze juz nie ale wole zapytac ekspertow :-D

    Nie wiem czy mam odpisywac bo nie zaliczam sie do ekspertow.
    Ale raz kozie smierc.
    Ustawa o DG wykreslila SC jako odzielne podmioty gospodarcze, ale ne
    przypominam sobie aby KC sie w tej sprawie zminil? Spolki Cywilne reguluje
    KC i w obrocie gosp najczesciej spotyka sie twor ktory jest "spolka cywilna
    osb prowadzacych dzialnosc gospodarcza". Ustawa VAT tez nie zapomniala o SC.
    Przyklad
    Ja mam samochod ty masz kupca. Czy mozemy zalozyc SC dla sprzedazy tego
    samochodu, czyli pojedynczego zdarzenia gospodarczego? A czemu nie? Bo co bo
    w DG nie ma SC? Eeeee tam to chyba za malo, ale ciekawe co eksperci napisza.

    Pozdrawiam

    Adam

  • 3. Data: 2002-11-13 13:41:34
    Od: "Szczepan" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Iwona W." <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Bo
    > jakos mi sie telepie ze juz nie ale wole zapytac ekspertow :-D

    Istnieją i mają się dobrze, choć uregulowania prawne zagmatwały nieco to co
    było jasne i proste.
    W związku z powyższym ci co mają lub tworzą takie spółki to nadal używają
    nazwy "spółka cywilna".
    Pozdrawiam
    Szczepan

  • 4. Data: 2002-11-13 14:01:19
    Od: "graszka" <g...@u...wp.pl>

> [...]
    > było jasne i proste.
    > W związku z powyższym ci co mają lub tworzą takie spółki to nadal używają

    Po 1 stycznia 2001 roku spółki cywilne straciły status przedsiębiorcy, nie
    mają osobowości prawnej. Przedsiębiorcami są wspólnicy spółek cywilnych.
    Nikt nie zabrania funkcjonowania w takiej formie. Jest natomiast
    ograniczenie zawężające tę formę działalności dla podmiotów nie będących
    spółkami w "większym wymiarze" czyli - jeśli dobrze pamiętam - obroty w
    kolejnych dwóch latach nie wyniosły co najmniej 400 tys. euro. Po
    osiągnięciu tego "większego rozmiaru" trzeba się przekształcić w spółkę
    prawa handlowego.
    Tyle pokrótce - Graszka.

  • 5. Data: 2002-11-13 14:59:20
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Po 1 stycznia 2001 roku spółki cywilne straciły status przedsiębiorcy, nie
    > mają osobowości prawnej.

    A kiedys miala?????

    Adam

  • 6. Data: 2002-11-13 18:52:18
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    To trochę jak z kotem Schrodingera w fizyce (jednocześnie jest kot i nie ma
    kota).
    Nie jest podmiotem gospodarczym (uprzednio była) i nie ma osobowości
    prawnej - czyli jakby nie istniała. Istnieje tylko związek podmiotów
    gospodarczych (osób fizycznych).
    Ale kot jednocześnie jest. Dla podatku VAT, dla rejestru DG w administracji
    fiskalnej - nr NIP (ale dla rejestru DG w administracji terenowej - już
    nie) , dla ZUS-u , dla kontrahentów.
    Kot Leon ma się dobrze. Psyche twórców prawa - gorzej. Tera Polska !
    Andrzej R.

  • 7. Data: 2002-11-14 07:48:20
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > nie) , dla ZUS-u , dla kontrahentów.
    > Kot Leon ma się dobrze. Psyche twórców prawa - gorzej. Tera Polska !

    W sumie napisales esencje, ale jednak jest. :)))) Czemy ? Bo bardziej jest
    niz jej nie ma :))) wiem ze przypomina to tlumaczenie przedszkolaka.
    Nie ma dla:
    - podatku dochodowego
    - rejestru DG

    Jest dla
    - Vat
    - Zus
    - KC
    - Pit-4

    Ale masz racje szkoda ze cialo ustawodawcze nie zna sie na prawie - a moze i
    dobrze?? ;)))

    Adam

  • 8. Data: 2002-11-14 15:15:24
    Od: "Iwona W." <r...@p...com.pl>

> [...]
    Bo
    > jakos mi sie telepie ze juz nie ale wole zapytac ekspertow :-D

    Jestescie wielcy kochani eksperci!!!!!
    DZIEKUJE :-D

  • 9. Data: 2002-11-18 13:58:42
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>