  • 1. Data: 2002-11-13 08:12:08
    Temat: Odpisy amortyzacyjne podczas zawieszenia działalności
    Od: r...@p...onet.pl

    Witam,

    proszę o opinię w następującej sprawie:
    przedsiębiorca prowadzący KPiR i ewidencję środków trwałych od maja do
    października br. miał zawieszoną działalność. Co z odpisami amortyzacjnymi za
    ten okres?
    Czy należy dokonać odpisów za ten okres i nie zaliczać ich do kosztów uzyskania
    przychodu?
    Czy przyjąć, że przez czas zawieszenia środek trwały nie podlegał amortyzacji i
    kontynuować odpisy po przerwie?
    Najbardziej zależy mi na opiniach opierających się na konkretnych przepisach.

    Dziękuję za uwagę i pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2002-11-13 18:52:05
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Ja bardzo przepraszam, ale co to jest "zawieszenie działalności" ?
    > Najbardziej zależy mi na opiniach opierających się na konkretnych
    przepisach.

    > Dziękuję za uwagę i pozdrawiam
    Andrzej R.> --

  • 3. Data: 2002-11-14 00:12:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Nov 2002, Andrzej R. wrote:

    >+ Ja bardzo przepraszam, ale co to jest "zawieszenie działalności" ?

    A taki "byt prawny", istniejący z punktu widzenia jednych przepisów
    (np. skarbowych) a nieistniejący z punktu widzenia innych przepisów
    (np. ZUSu - czyli przepisów o ubezpieczeniach społecznych, albo
    dajmy na to PDG).
    W wątku "czy istnieją spółki cywilne" Andrzej kotem Schrodingera
    tłumaczy podobne zjawisko pt. S.C. ;)

    Po prostu: "działająca działalność gospodarcza", będąc "działającą"
    (z tego tytułu, że w ZUS nie można "zawiesić"), może być *jednocześnie*
    "zawieszona"... Oczywiście przepisy przewidujące zawieszenie nie
    przewidują co robić ze zdarzeniami gospodarczymi w tym czasie, bo
    niby po co... ;]
    Nikt nigdy nie obiecywał że logika jest tylko jedna :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (z rzadka cytujący jedno zdanie Nelsona)