  • Data: 2002-09-04 09:12:25
    Temat: Re: Samochód na raty jako ST
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jacek Wolniak napisał:

    > i jeszce jedna uwaga wczoraj rozmawiając z jakąś księgową o tej sprawie
    > dowiedziałem się że od części użytych do naprawy, przegladów tak wprowadzonego
    > samochodu nie można odliczać VATu ( dotychczas odliczałem i jak miałem
    > kontrolę to się nie doczepili ) nie wiem co o tym myśleć - ciężko jest
    > bedąc laikiem samemu prowadzić księgowość firmy a każdy "doradca księgowy"
    > powie ci coś innego
    Zaraz... A skąd jej takie cos do głowy przyszło??? Nie ma w tym
    względzie żadnego ograniczenia. A juz na pewno prawo do odliczenia VAT
    *nie zależy* od sposobu nabycia samochodu.
    Może poproś księgową o pokazanie przepisu.
    Juz kolejny raz słysze że "księgowa mi powiedziała" ale jakos te
    księgowe cichną jak sie je prosi o pokazanie podstawy prawnej.
    US sie nie doczepił bo nie miał podstaw - odliczenia były prawidłowe.
    Ustawa w tym zakresie jest jasna - jeżeli nie mówi że nie można, a
    wydatek jest KUP, to można.
    Ograniczenie w odliczaniu VAT przy sam. osobowych dotyczy wyłącznie:
    - zakupu samochodu oraz jego leasingu lub wynajmu
    - zakupu paliw silnikowych do sam. osobowych

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl