    From: "Vonnegut79" <p...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód osobowy w DG
    Date: Thu, 10 Feb 2005 16:18:12 +0100

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości
    news:cuflfm$8us$1@news.onet.pl...
    :
    : "Vonnegut79" <p...@m...pl> wrote in message
    : news:cuffu1$7qh$1@nemesis.news.tpi.pl...
    : tylko bierz faktury z wpisanym numerem rejestracyjnym pojazdu.

    Tak robię od samego początku więc jest OK :)

    : a zapłaciłeś komuś ten VAT na fakturze VAT? Nie, więc nie możesz odliczyć
    : VAT, kupiłeś samochód od osoby fizycznej i koniec. Natomiast dla Ciebie
    : wartością początkową będzie te 11000 zet z umowy kupna sprzedaży plus IMHO
    : także podatek od czynności cywilnoprawnych jeżeli to Ty go zapłaciłeś.

    Oki czyli wpisuję w KPiR 11000 a w zasadzie to co mi się amortyzuje. Autko
    było używane przez poprzedniego właściciela ponad 6 miesięcy więc amotyzacja
    40% w skali roku zatem co miesiąc wpisuję w KPiR 366,66 zł. Mi to pasje. To
    co stracę przechodząc na ryczałt to strace (z braku amortyzacji ryczałtowca
    ;)) ale to jest do policzenia.

    : jeżeli potrzymasz samochód dłużej niż pół roku, to chyba też będziesz mógł
    : skorzystać ze stawki zw. przy wystawieniu fv VAT. Będzie to dla Ceibie
    : przychód ze sprzedaży oczywiście. A z kwotą sprzedaży nie przesadzaj, bo
    US
    : może to sprawdzić, zakwestionować i będziesz miał problem.

    Nie zamierzam przesadzac, tymbardziej, że przy opłacaniu podatku 2% od kupna
    tego autka kobieta w US sprawdzała czy moja cena pokrywa się z rynkową jaką
    mają podaną w jakiejś grubszej książeczce. Na moje pytanie czy ona może
    zakwestionowć cenę odpowiedziała, że tak i wtedy opiniuje wartość
    rzeczoznawca i od tego jest liczony podatek... Pewnie podobnie działają i w
    tę druga stronę.

    : znowu jaki VAT chcesz oddawać przechodząc na ryczałt, skoro żadnego VATu
    nie
    : możesz odliczyć z umowy kupna sprzedaży, której nie towarzyszy faktura
    VAT?

    OK OK !! ;) Juz sobie zapamiętałem, że nie maVATu z tytułu zakupu autka.
    Cały mój post był pisany jeszcze z moją złą wiedzą (lub niewiedzą) na temat
    VATu...

    : Jak rpzejdziesz na ryczałt oczywiście nie możesz wliczyć w KUP amortyzacji
    : samochodu. Jaka będzie stawka podatku zryczałtowanego od sprzedaży ST to
    nie
    : wiem, sprawdź w ustawie.

    Ok - poszukam :)

    Dzięki za odpowiedź :)

    I jeszcze jedno pytanko:

    Czy jeśli kupię radio do autka to mogę je wrzucić w koszty ? Oczywiście nie
    jako koszty eksploatacji ale jako KUP przy założeniu, że podniosę wartość
    samochodu w EŚT ? :)) I wtedy podnoszę tę wartość o kwotę netto wartości
    radia czy brutto ? Hm... ?

    Aha no i na ten ryczały mogę przejść po 5 latach prowadzenia KPiR ?

    Pozdrawiam

    Vonn