    From: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód - ubezp. OC - faktura
    Date: Wed, 3 Sep 2003 08:30:45 +0200

    Robisz poprawnie, choc generalnie sa 2 metody rozliczania takich wydatków:
    - tak jak robisz: 1/12 co miesiac w koszty
    lub
    - 100% w koszty w MOMENCIE PONIESIENIA WYDATKU
    Wybor nalezy do ciebie.

    Co sie tyczy faktury - od strony podatkowej bedzie to bez znaczenia - bedzie
    traktowana tak samo, jak zaplata ubezpieczenia w oparciu o polisę: 100% lub
    1/12.

    Jedyny problem moze pojawic sie w przypadku szkody - firmy ubezpieczeniowe
    dla samochodów firmowych generalnie wyplacaja odszkodowanie w kwocie netto
    bez VAT (!)
    Jezeli bedzie to twój samochod prywatny - dostaniesz odszkodowanie w pelnej
    wysokosci.

    Pozdrawiam
    Lukasz