  • 11. Data: 2005-03-21 14:46:28
    Temat: Re: Samochód w DG - tego jeszcze nie było ??
    Od: "Kriss ( Krzysztof Sokołowski )" <k...@p...onet.pl>

    > wzjm - Gotfryd

    Przepraszam,że nie cytuję , ale trochę brak mi czasu.

    Myślę , że jak na chwilę zapomnisz o konkretnym przypadku - przedmiocie
    dyskusji i popatrzysz na innym przykładzie to zmienisz pogląd.

    Oto przykład w styczniu kupuję używany samochód - wartość 10.000,00
    Nie prowadzę DG . Samochód według fiskusa jest wart 18.000,00 ale przyjmuje
    zadeklarowaną wartość 10 tys , bo umowa wyrażnie zaznacza ,że pojazd jest
    uszkodzony np. poobijany młotkiem i z napisem na klapie wydrapanym
    scyzorykiem "kocham Alę ".
    Samochód rejestruję na siebie , ubezpieczam OC , jeżdżę a wieczorami szpachluję
    i klepię , maluję i woskuję . W marcu moja limuzyna jest jak nówka .
    W kwietniu otwieram sobie firmę i zakładam EŚT w dniu rozpoczęcia działalności.
    Przekazuję samochód na ŚT - oświadczeniem OT .
    Jaką wartość proponujesz wpisać jako początkową ?
    Ja dzwonię do rzeczoznawców i zamawiam wycenę rynkową , dodatkowo poświadczam
    wartość samochodu polisą AC zawartą następnego dnia po wpisaniu go do EŚT.

    Co ty proponujesz ?

    Pzdr-Kriss

  • 12. Data: 2005-03-21 18:06:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Mar 2005, Kriss ( Krzysztof Sokołowski ) wrote:

> [...]
    >+ Przekazuję samochód na ŚT - oświadczeniem OT .
    >+ Jaką wartość proponujesz wpisać jako początkową ?

    Argumentację przyjmuję, zdania nie zmieniam: 10.000 zł :)

    Jeśli aktualne interpretacje pozwalają tak zrobić jak proponujesz
    to mamy do czynienia z niekonsekwencją (albo przepisu albo interpretacji):
    w żadnym "naturalnym" trybie zaliczenia wartości samochodu za koszt
    (czyli: sprzedaży osobistej, naprawy *po* przyjęciu do DG i sprzedaży
    póżniej,...) nie ma możliwości aby "klepanie wieczorami" miało dać
    NIEOPODATKOWANY przychód ! A uznanie wartości tego "klepania" za
    KUP dałoby taki efekt.
    IMO warunek "jeżeli nie można" stawia tamę takiej drodze.
    Ale ja tam doradcą podatkowym nie jestem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2005-03-22 10:48:26
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    A co powiesz na to :

    Pismo

    Urzędu Skarbowego Warszawa-Praga

    z dnia 19 kwietnia 2004 r.

    (US34/DD1/415/496/04)

    Internet www.mofnet.gov.pl

    Pytanie podatnika

    W jaki sposób należy ustalić wartość początkową samochodu osobowego nabytego na
    fakturę w 2001 r., który został wprowadzony do ewidencji środków w 2004 r.

    Odpowiedź

    W odpowiedzi na pismo z dnia 30 marca 2004 r. złożone w trybie art. 14a ustawy
    z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa, uzupełnione w dniu 31 marca
    2004 r. w sprawie ustalenia wartości początkowej samochodu osobowego nabytego
    przed dniem założenia ewidencji środków trwałych wyjaśniam, że w przedstawionej
    sytuacji, gdzie samochód zakupiony na fakturę w 2001 r. został wprowadzony do
    ewidencji środków trwałych w 2004 r. w związku z uruchomieniem działalności
    gospodarczej a aktualna wartość samochodu nie odpowiada cenie nabycia
    wynikającej z faktury z 2001 r., ma zastosowanie przepis art. 22g ust. 8 ustawy
    z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000
    r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.) zgodnie z którym, wartość początkową przyjmuje
    się w wysokości wynikającej z wyceny dokonanej przez podatnika z uwzględnieniem
    cen rynkowych środków trwałych tego samego rodzaju z grudnia roku
    poprzedzającego rok założenia ewidencji oraz stopnia zużycia.

    Mając na względzie powyższe, ustalając wartość początkową, na dzień założenia
    ewidencji środków trwałych w 2004 r., samochodu nabytego w 2001 r. należy
    dokonać wyceny samochodu uwzględniając cenę rynkową z grudnia 2003 r. oraz
    stopień zużycia w/w samochodu.

    Pozdrawiam - Kriss

  • 14. Data: 2005-03-22 11:05:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Mar 2005, Kriss wrote:

    >+ A co powiesz na to :

    Spasuję z pozytywnym dla pytającego wnioskiem :)
    Ewentualny problem sprowadza się do stanowiska o którym ktoś
    wspominał niedawno w innym wątku: "US nie jest od dbania
    o interes podatnika" ;) więc poglądy może zmieniać zależnie
    czy kwota wzrosła czy spadła :[

    OT:
    BTW: IMHO owo stanowisko (mimo że wyraził je sąd) prawidłowe
    nie jest... US jest od pobierania PRAWIDŁOWYCH podatków.
    Jak na mój gust jak przy kontroli "wyjdzie" że podatek
    był zawyżony to z urzędu powinna zapaść decyzja o zwrocie.
    No ale widać mam inne pojęcie "praworządności" :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-03-23 12:48:34
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wspominał niedawno w innym wątku: "US nie jest od dbania
    > o interes podatnika" ;) więc poglądy może zmieniać zależnie
    Stanowisko zawsze może zmienić - zapisów ustawy nie.
    > OT:
    > BTW: IMHO owo stanowisko (mimo że wyraził je sąd) prawidłowe
    > nie jest...
    IMHO owo stanowisko wyraził US - co łatwo przeczytać w nagłówku .

    > US jest od pobierania PRAWIDŁOWYCH podatków.
    >  Jak na mój gust jak przy kontroli "wyjdzie" że podatek
    > był zawyżony to z urzędu powinna zapaść decyzja o zwrocie.
    >  No ale widać mam inne pojęcie "praworządności" :[

    US ograniczy się do sprawdzenia czy wartość ŚT nie jest zawyżona , jeśli będzie
    zaniżona palcem nie kiwnie .
    Pojęcie praworządności mamy takie same , różnimy się tylko oceną ryzyka .
    Ty stosujesz zasadę ostrożności , ja optymalizacji - obie postawy są zgodne z
    prawem .Polemika w tym względzie jest jak sądzę nie tylko dla mnie
    przyjemnością .
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)
    Pozdrowienia - Kriss

  • 16. Data: 2005-03-23 21:56:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Mar 2005, Kriss wrote:

    >+ Polemika w tym względzie jest jak sądzę nie tylko dla mnie
    >+ przyjemnością .

    Oczywiście :)
    W końcu po to się dyskutuje żeby m.in. czegoś się nauczyć
    oraz poznać możliwe zgodne i przeciwne argumentacje.
    Oberwanie argumentem na grupie co najwyżej prowadzi do
    wniosku "łyso mi" :), oberwanie argumentem w postępowaniu
    podatkowym oprócz łysiny może przynieść inne szkody... :]

    >+ Pozdrowienia - Kriss

    wzajemnie :) - Gotfryd

  • 17. Data: 2005-03-29 11:48:47
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0503221202190.20100@athlon>,

    > Spasuję z pozytywnym dla pytającego wnioskiem :)

    Nie no, Gotfryd. US wydaje interpretację niekorzystną dla podatnika,
    pisze, że "należy", bez podania podstaw, a Ty pasujesz? :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 18. Data: 2005-04-01 21:00:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Mar 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    >+ > Spasuję z pozytywnym dla pytającego wnioskiem :)
    >+ >
    >+ Nie no, Gotfryd. US wydaje interpretację niekorzystną dla podatnika,

    A nie no, ona akurat w omawianym przypadku niekorzystna nie jest !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-04-08 11:34:45
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0504012258560.1708@athlon>,

    > A nie no, ona akurat w omawianym przypadku niekorzystna nie jest !!

    W konkretnym pojedynczym. Ale dla ogółu rozliczających się we
    wzmiankowanym urzędzie?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.