  • 1. Data: 2005-03-16 14:35:48
    Temat: zasiłek chorobowy
    Od: "FHULIKOR" <l...@n...pl>

    witam wszystkich

    mam takie pytanie - od razu zaznaczam, że nie chodzi o wyłudzenie pieniędzy
    tylko tak się faktycznie zdarzyło:
    od początku marca zostałam przez moja siostrę zatrudniona na umowę o pracę
    1/1 etatu i wczoraj potwierdziłam, że jestem w ciąży. Jestem chora na
    cukrzycę i moja pani diabetolog zaproponowała zwolnienie chorobowe aż do
    rozwiązania - i z tym się wiąże moje pytanie - czy jest jakiś okres który
    musze przepracować żeby potem skorzystać z urlopu wychowawczego - płatnego i
    czy w ogóle mi taki przysługuje?

    przepraszam, jeśli to zawracanie Państwu głowy ale muszę pomyśleć z czego
    będziemy w najbliższym czasie żyć

    i czy za okres chorobowego bedę dostawała jakieś wynagrodzenie? jeśli tak to
    jakie?

    Badzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi

    Ewa

  • 2. Data: 2005-03-16 21:07:59
    Temat: Re: zasiłek chorobowy
    Od: "moro73" <m...@t...tbs-net.poznan.pl>

    <ciach>
    Jeżeli jesteś na czas nieokreślony to wychowawczy Ci przysługuje bez żadnych
    ale. Możesz iść od razu, albo wykorzystać go w czterech częściach, chyba do
    4 r.ż. dziecka. Za czas choroby dostaejsz 100% wynagrodzenia, to nawet chyba
    wychodzi trochę więcej bo od zasiłku (czyli od 34 dnia) nie płaci się
    zdrowotnego. Przez pierwsze 33dni płaci pracodawca, za resztę ZUS. Chyba, że
    to firma powyżej 20 osób. No, ale to już kadrowa będie wiedzieć, co dalej.

    --

    moni K.

  • 3. Data: 2005-03-17 22:56:44
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "moro73" <m...@t...tbs-net.poznan.pl> napisał w
    wiadomości news:d1a7fq$g3p$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > <ciach>
    > Jeżeli jesteś na czas nieokreślony to wychowawczy Ci przysługuje bez
    żadnych
    > ale.

    A 6 miesięczne wcześneijsze zatrudnienie wymagane do wychowawczego kiedy
    znikło było?

  • 4. Data: 2005-03-19 12:07:16
    Od: "moro73" <m...@t...tbs-net.poznan.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > żadnych
    >
    > A 6 miesięczne wcześneijsze zatrudnienie wymagane do wychowawczego kiedy

    No ale, zanim urodzi, to jej chyba nabije?

    --

    moni K.

  • 5. Data: 2005-03-20 09:31:35
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "moro73" <m...@t...tbs-net.poznan.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > No ale, zanim urodzi, to jej chyba nabije?

    Wątpię, ZUS jej tą umowę na 99% zakwestionuje.

  • 6. Data: 2005-03-20 17:23:14
    Od: "moro73" <m...@t...tbs-net.poznan.pl>

    > Użytkownik "moro73" <m...@t...tbs-net.poznan.pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > Wątpię, ZUS jej tą umowę na 99% zakwestionuje.

    Nie zgadzam sie z Tobą. Ona pytała o urlop a nie zasiłek. Za urlop przeciez
    ZUS jej nie płaci. A zwolnienia w czasie ciąży rzadko kwestionuje. Zresztą
    wystarczy dostarczać zwolnienia w cyklach 2tyg. i nawet nie mają czasu
    wezwać.

    --

    moni K.

  • 7. Data: 2005-03-20 17:38:19
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "moro73" <m...@t...tbs-net.poznan.pl> napisał w
    wiadomości news:d1kbqb$qjf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zgadzam sie z Tobą. Ona pytała o urlop a nie zasiłek.

    Nie ma okresu pracy, nie ma prawa do urlopu, dop zasiłku oczywiście również
    nie.

    > Za urlop przeciez
    > ZUS jej nie płaci.

    Mylisz się.
    Okres urlopu liczy się jej do uprawnień emerytalnych - pośrednio więc płaci.
    Zresztą ZUS już zasiłków wychowawczych nie wypłaca.

    > A zwolnienia w czasie ciąży rzadko kwestionuje.

    Ale lipne umowy ciążowe ostatnio dość regularnie.
    A na zwolnieniu może sobie być - skoro i tak nic z tego mieć nie będzie.

    > Zresztą
    > wystarczy dostarczać zwolnienia w cyklach 2tyg. i nawet nie mają czasu
    > wezwać.

    Nie muszą.