    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód w EST
    Date: Wed, 19 Jan 2005 01:25:38 +0100

    On Tue, 18 Jan 2005, Piotr wrote:
    [...]
    >+ 2) Księgowy brata (KPiR + VAT) twierdzi co następuje (idzie w zaparte):
    >+ Od zeszłego roku, nawet jeśli samochód nie jest wprowadzony do EST, tylko
    >+ prowadzona jest kilometrówka, to przy sprzedaży tegoż samochodu powstaje
    >+ przychód w KPiR. To mi się nie bardzo w głowie mieści... Co o tym powiecie?

    ...a nie jest tak że DO *przed*ostatniego (2003) roku było takie ryzyko ??
    ^^ ^^^^^^^

    Bo gdzieś na HDD mam takie "stare" wyroki NSA !

    I z powodu nielogiczności przepisów które owe wyroki oświetliły
    pewnie wprowadzono zapis art. 14.2.1 oraz *wskazanie na niego*:

    ++++ wiadoma ustawa ++++
    2. Przepisów ust. 1 pkt 8 nie stosuje się do odpłatnego zbycia:
    3) składników majątku, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1,
    z zastrzeżeniem ust. 3, nawet jeżeli przed zbyciem zostały
    wycofane z działalności gospodarczej, a między pierwszym dniem
    miesiąca następującego po miesiącu, w którym składniki majątku
    zostały wycofane z działalności i dniem ich odpłatnego zbycia,
    nie upłynęło 6 lat.
    Art. 14. 1. Za przychód z działalności, o której mowa
    w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się [...]
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    1) przychody z odpłatnego zbycia wykorzystywanych na potrzeby DG [...]
    składników majątku będących:
    a) środkami trwałymi,

    b) składnikami majątku, o których mowa w art. 22d ust. 1, z wyłączeniem
    składników, których wartość początkowa ustalona zgodnie z art. 22g nie
    przekracza 1.500 zł,

    c) wartościami niematerialnymi i prawnymi

    - ujętych w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    i prawnych
    ----

    Do 2004 roku nie było pokazanego ASCII-strzałkami zapisu
    o "ujętych w ewidencji" i BYŁY wyroki iż "samo używanie
    wystarczy żeby podatek się należał".

    Albo ja się mylę albo księgowa "słyszała że dzwoni" ;)
    Stawiam na to że "słyszała" tylko ma spore opóźnienie: jak
    napotkała jakiś wyrok np. dotyczący sprawy z 1999 roku wydany
    w 2003 roku to wszystko pasuje ;)
    Tylko ma zaległości w czytaniu ustawy ;) (ze dwa lata :) !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)