    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód w EST
    Date: Wed, 19 Jan 2005 18:33:11 +0100

    Wiesiek napisał(a):
    > Ad.1
    > Jesli masz pelna ksiegowosc, istnialaby taka mozliwosc. Ale tylko w
    > przypadku wprowadzenia aportu do Spolki, przy czym amortyzacja z takiego
    > samochodu bylaby NSKU.

    A kto ci takich głupot naopowiadal. Od kiedy to rodzaj prowadzonej
    ewidencji wpływa na pozliwośc lub nie zaliczania czegoś w koszty?

    Polecam lekturę art. 22g ust. 8

    Własny majątek zawsze można przekazać na rzecz prowadzonej przez siebie
    działalności gopodarczej, bo , jak to lubi Gotfryd powtarzac, nabycie ŚT
    nie musi być "w celu" prowadzenia działalności i uzyskiwania przychodów.
    "W celu" to ma byc ich używanie, w odróżnieniu od materiałów, towarów i
    usług które trzeba nabyć "w celu" żeby były kosztem.

    Druga sprawa - w opisanym wypadku należy wycenić samochód uwzględaniając
    cene zakupu oraz wszystkie wydatki poniesione na jego remont
    (oczywiście na te remnoty najlepiej było by miec faktury, inacze z
    udokumentowanych wydatków mamy tylko cenę zakupu i żednego argumentu za
    tym, ze można coś do niej dodać).
    Nie mozna sie tłumaczyć że wprawdzie cena nabycia niska ale koszty
    naprawy wysokie, bo na te naprawy powinniśmy brac rachunki.
    Nie polecam nikomu puszczana do urzędników oka "wie Pani, nie mam
    rachunków bo bez rachunku u pana Henia taniej". Nie polecam. Dla dobra
    swojego i pana Henia.

    No chyba że między momentem zakupu a momentem wpisania do ewidencji
    minie tak długi czas, że ustalenie ceny nabycia nie jest możliwe.
    Nie oszukujmy się, jeszcze po roku sie pamięta ile kosztował samochód i
    ile w niego włożyliśmy dodatkowo, przynajmniej orientacyjnie.
    Wycena świeżo nabytego samochodu wg. cen rynkowych nie jest możliwa - US
    nam nie uwierzy, że mamy amnezję i nie pamietamy ile co kosztowało
    tydzien, miesiąc czy kwartał temu i z jakiegos powodu nie mamy na te
    wydatki żadnych kwitów a pomysł wziuągięcia samochodu do ŚT przysnił nam
    sie juz jak samochdów był odpicowany, wcale tego nie planowaliśmy, wcale...
    Nie polecam też nikomu puszczana do urzędników oka "wie Pani, nie mam
    rachunków bo bez rachunku u pana Henia taniej". Nie polecam. Dla dobra
    swojego i pana Henia.

    Moim zdaniem wycena niedawno kupionego samochodu wg.cen rynkowych nie
    jest możliwa.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl