  • 1. Data: 2004-09-23 14:11:36
    Temat: Samochód w kredycie - VAT
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    Spółka z o.o. chciałaby zakupić furgonetkę na kredyt. Okazało się jednak, że
    wymagania banku co do mozliwości firmy są zbyt zbytnie ;/ Sprzedawca w
    komisie doradził, by prezes kupił ją jako osoba fizyczna, a następnie
    dokonał aportu. Moja wątpliwość dotyczy podatku VAT, bo wydaje mi sie, że w
    takiej sytuacji nie można go sobie odpisać. Może mieliście już do czynienia
    z czymś takim i macie jakieś inne pomysły, które uwzględniają mozliwość
    odzyskania VATu.

    Pozdrawiam
    AM

  • 2. Data: 2004-09-23 15:16:23
    Temat: Re: Samochód w kredycie - VAT
    Od: "Piotr Kloc" <p...@s...pl>

> [...]
    czynienia
    > z czymś takim i macie jakieś inne pomysły, które uwzględniają mozliwość

    a leasing ?

    --
    pioklo

  • 3. Data: 2004-09-23 19:21:15
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    "Piotr Kloc" <p...@s...pl> wrote in message

    > że
    > czynienia
    > >

    > a leasing ?
    >
    > --
    > pioklo

    No niby tak, ale... koszty wzrastają.
    AM

  • 4. Data: 2004-09-23 21:42:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AM,

    Thursday, September 23, 2004, 4:11:36 PM, you wrote:

    > Spółka z o.o. chciałaby zakupić furgonetkę na kredyt. Okazało się jednak, że
    > wymagania banku co do mozliwości firmy są zbyt zbytnie ;/

    Normalka - żeby otrzymać z banku kredyt nalezy udowodnić, że się go
    wcale nie potrzebuje...

> [...]
    > fizyczna, a następnie dokonał aportu. Moja wątpliwość dotyczy
    > podatku VAT, bo wydaje mi sie, że w takiej sytuacji nie można go

    Dobrze Ci się wydaje :-(

    > Może mieliście już do czynienia z czymś takim i macie jakieś inne
    > pomysły, które uwzględniają mozliwość odzyskania VATu.

    Nie ma.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2004-09-24 07:21:31
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Normalka - żeby otrzymać z banku kredyt nalezy udowodnić, że się go
    > wcale nie potrzebuje...

    > Dobrze Ci się wydaje :-(

    > Nie ma.

    Jest.

    Zakup przez zaprzyjazniona firme i wypozyczenie.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-09-24 10:46:22
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Łukasz Góralczyk pisze:

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > jednak,

    > A co z przychodami zaprzyjaznionej firmy?

    Jak to "co ?"

    Przychod jest przychodem....
    odpis amortyzacyjny kosztem.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-09-24 11:08:40
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jest.
    >
    > Zakup przez zaprzyjazniona firme i wypozyczenie.
    A co z przychodami zaprzyjaznionej firmy?

    LG

  • 8. Data: 2004-09-24 18:32:58
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> wrote in message

    > Jak to "co ?"
    >
    > Przychod jest przychodem....
    > odpis amortyzacyjny kosztem.
    Jezeli dobrze licze, to wartosc miesieczna oplaty powinna pokryc cala rate
    kredytu+odsetki i inne koszty+alternatywny koszt kapitalu+podatek dochodowy
    z roznicy miedzy odpisem amortyzacyjnym a przychodem z tytulu wynajmu...
    Kochajmy sie jak bracia, liczmy sie jak Zydzi:-)

    Skomplikowanie to napisalem, ale mysle, ze to moze byc problem - kombinacja
    tego rodzaju moze sie po prostu nie oplacac.

    Pytanie pomocnicze - co z kosztami paliwa i VAT, ubezpieczen przy takim
    wypozyczaniu...?
    Bo mam watpliwosc, czy nie trzeba bedzie jeszcze konstruowac dokladnie
    umowy.

    PS.
    Do AM: macie tak wyczerpane limity kredytowe? Moze warto spytac w innym
    banku - to prosty kredyt, nie trzeba miec super zabezpieczen...

    Lukasz