eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamochód z kratką › Re: Samochód z kratką
  • Data: 2005-10-11 14:44:01
    Temat: Re: Samochód z kratką
    Od: tester <t...@t...tester> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik slawoll napisał:
    > Witam,
    >
    > Jakiś czas temu kupiłem samochód ciężarowy marki Peudeot 206 ;)
    > Pojazd został zakupiony od osoby która wykorzystywała go w celach
    > służbowych. Po roku postanowiłem przerejestrować samochód na osobowy
    > (tańsze koszty ubezpieczenia). Samochód przeszedł kontrole techniczną,
    > posiada dodatkowe zagłówki i pasy bezpieczeństwa na tylnej kanapie. Czy
    > w związku z przerejestrowaniem pojazdu muszę demontować kratkę (jeśli
    > tak to na jakiej podstawie). Zaznaczam że jestem osobą fizyczną i
    > samochodu nie używam i nie używałem do celów innych niż prywatne.
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Slawek
    Trochę to dziwne , bo mam 2 samochody osobowe kupione w różnym czasie po 2
    firmach z homologacją ciężarową. Po zakupie, a przed przerejestrowaniem
    zmieniałem je w zwykłe osobowe (mam też oryginalne papiery homologacji osobowej
    od dealera do nich) i z tego co wiem był obowiązek demontażu kraty i założenia
    zagłówków i pasów. Krata *musiała* zniknąć, a poza tym samochody musiał mieć
    przywróconą możliwość przewozu 5 osób - nie 4-ech (5 pas + odblokowanie otwarcia
    podłokietnika). Tak to sie odbywało na 2 niezależnych stacjach diagnostycznych.
    Stąd moje zdziwienie że pozostała Ci krata,a otrzymałeś homologację osobową. W
    homologacji osobowej twojego pojazdu (takiego jak od dealera bez przeróbek) nie
    ma słowa o kracie, wieć IMHO nie możesz jej wozić, bo pojazd nie spełnia
    homologacji.
    Ktoś z diagnostów chyba przegiął trochę prawo nie zdejmując kraty...

    Pozdr.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1