  • 1. Data: 2004-02-09 20:47:51
    Temat: Samochody uzywane z UE
    Od: jerry1111 <s...@r...wp.pl>

    Czy ktos wie jak bedzie wygladac prywatny import samochodow
    uzywanych z Unii po naszym wejsciu do niej? (Znaczy po maju).
    Glownie to chodzi mi o wszelkiego rodzaju oplaty - clo, akcyza,
    VAT... na kilkuletnie (starsze niz 3 lata) samochody.

    Tak do konca nie wiem czy dobra grupa... ale chyba tak :-)

    --
    Jerry

  • 2. Data: 2004-02-10 08:25:40
    Temat: Re: Samochody uzywane z UE
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    jerry1111 wrote:

> [...]
    > VAT... na kilkuletnie (starsze niz 3 lata) samochody.
    >
    > Tak do konca nie wiem czy dobra grupa... ale chyba tak :-)

    Jedno wiem NA PEWNO, bo wlasnie nas maglowano z
    "VAT po zmianach ktorych jeszcze nie ma".

    NIE BEDZIE ZADNEGO IMPORTU samochodow z UE po 1 maja.

    To bedzie wewnatrzwspolnotowa dostawa towarow NIE IMPORT.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-02-10 09:00:34
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Zeby dobrze zrozumiec to import bedzie, tylko inaczej bedzie sie to nazywac.
    Tak dla niewtajemniczonych.
    Jesli chodzi o zakup samochodu uzywanego (starszy niz 1/2 roku i przebieg
    bodajze >7kkm ) na terenie Unii to zaplacisz jedynie Vat lokalny tego kraju
    gdzie go kupisz. Cla nie bedzie, a co do akcyzy to z pewnoscia nasz rzad cos
    bedzie chcial zarobic.

    Pzdr
    Wojtek

    Uzytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisal w wiadomosci

  • 4. Data: 2004-02-10 09:46:03
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    wojtaszek wrote:

    > Zeby dobrze zrozumiec to import bedzie, tylko inaczej bedzie sie to
    > nazywac. Tak dla niewtajemniczonych.

    Ale Pan uparty

    nie bedzie IMPORT a niektorzy beda to tak nazywac.
    Bedzie Wewnatrzwspolnotowe nabycie towarow.

    Kazdy z mieszkancow UNI ma prawo w dowolnym kraju kupic co zechce i
    przywiesc do domu i nie jest to zaden import bo UNIA ma tylko
    jedna, zewnetrzna granice celna, nie bedzie zadnych dokumentow IMPORTOWYCH
    (SAD itp)

    > Jesli chodzi o zakup samochodu uzywanego (starszy niz 1/2 roku i przebieg
    > bodajze >7kkm ) na terenie Unii to zaplacisz jedynie Vat lokalny tego
    > kraju gdzie go kupisz.

    samochod jest "nowy" jesli nie uplynie wiecej niz 6 - mcy do daty proukcji
    albo przejedzie mniej niz 6 000 km. Generalnie sprzedaz przedmiotow
    UZYWANYCH stosuje sie ZWOLNIENIE z VAT, czy bedzie wyjatek dla samochdow
    nie wiem. Z VAT od rzeczy nowych jest placony przy zakupie,
    wg prawa w kraju sprzedawcy, ale dla nowych samochodow jest wyjatek,
    VAT placony jest w kraju nabywcy.

    > Cla nie bedzie, a co do akcyzy to z pewnoscia nasz
    > rzad cos bedzie chcial zarobic.

    No pewnie..

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-02-10 10:49:53
    Od: "Irro" <Z...@n...pl>

> [...]
    [ciach]
> [...]
    > nie wiem. Z VAT od rzeczy nowych jest placony przy zakupie,
    > wg prawa w kraju sprzedawcy, ale dla nowych samochodow jest wyjatek,
    czyli niejednokrotnie gorzej, bo 22%

    Akcyza zostaje w mocy. od 1 marca wchodzi ustawa o akcyzie, 65% maks. jest
    zachowane, czy cos obniza?... ;)
    Jest - jakby nie bylo bardzo wysoka.
    Ale nawet jesli zniosa kiedys akcyze, to zastosuja jeden z UE wynalazków,
    np. podatek rejestracyjny...

    Irro

  • 6. Data: 2004-02-10 12:03:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, bosz wrote:

    >+ jerry1111 wrote:
    [...]
    >+ > chodzi mi o wszelkiego rodzaju oplaty - clo, akcyza, VAT
    [...]
    >+ To bedzie wewnatrzwspolnotowa dostawa towarow NIE IMPORT.

    Po polsku: nie będzie cła.
    A dyskusja o akcyzie (z moim sceptycznym stanowiskiem co do
    tego czy MF "odpuści" pod presją organów UE) była coś
    niedawno :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-02-10 12:05:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, bosz wrote:

    >+ wojtaszek wrote:
    [...]
    >+ > Zeby dobrze zrozumiec to import bedzie, tylko inaczej bedzie sie to
    >+ > nazywac. Tak dla niewtajemniczonych.
    >+
    >+ Ale Pan uparty

    Zgadza się :)
    Nie ma celnika, nie ma importu :)
    [...]
    >+ nie wiem. Z VAT od rzeczy nowych jest placony przy zakupie,
    >+ wg prawa w kraju sprzedawcy, ale dla nowych samochodow jest wyjatek,

    wKF: nie dotyczy "samochodów", tylko "środków transportu" (a samochodów
    w szczególności :)), AFAIK. Ciekawe czy rowery też się łapią :>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-02-11 13:33:06
    Od: jerry1111 <s...@r...wp.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004 13:03:07 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    >[...]
    >[...]
    >
    > Po polsku: nie będzie cła.

    Jasne.

    > A dyskusja o akcyzie (z moim sceptycznym stanowiskiem co do
    >tego czy MF "odpuści" pod presją organów UE) była coś
    >niedawno :)

    No wlasnie... nasze wspaniale MF. Kurka - bedzie trza czekac do maja.
    Tylko pewnie w maju nie bedzie przepisow wykonawczych i bedzie trzeba
    czekac dluzej ;-(
    Albo przywiezc samochod na samym poczatku (moze nie zdaza z
    przepisami). Z drugiej strony znajac zycie, prawo _moze_ tutaj
    zadzialac wstecz i bedzie trza doplacac.
    Echhh... nasza piekna rzeczywistosc.

    --
    Jerry

  • 9. Data: 2004-02-11 22:01:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, jerry1111 wrote:
    [...]
    >+ > Po polsku: nie będzie cła.
    >+
    >+ Jasne.

    Mam wątpliwości wobec tematu "stare samochody z importu" :)

    >+ > A dyskusja o akcyzie (z moim sceptycznym stanowiskiem co do
    ^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^

> [...]
    >+ No wlasnie... nasze wspaniale MF. Kurka - bedzie trza czekac do maja.
    >+ Tylko pewnie w maju nie bedzie przepisow wykonawczych i bedzie trzeba

    Wręcz przeciwnie: przepisy są cały czas i MF ich "po prostu"
    nie zmieni :(
    Są zwolennicy tezy iż Bruksela przymusi rząd .pl do zmiany
    przepisów o akcyzie od sam. uzywanych korzystając z zapisow
    o "równym traktowaniu".
    Ja mam wątpliwości: FORMALNIE owa ustawa "równo traktuje" wszystkich
    producentów: czy ktoś broni aby np. wszystkie (*wszystkie* !)
    BMW schodzące z taśmy były rejestrowane w .pl póki są nowe ? ;)
    Nie ?? No to jest "równość"...

    >+ Albo przywiezc samochod na samym poczatku (moze nie zdaza z
    >+ przepisami). Z drugiej strony znajac zycie, prawo _moze_ tutaj
    >+ zadzialac wstecz i bedzie trza doplacac.

    Zaraz. Jeśli to jest "korzystne" to co cię dziś powstrzymuje ?

    Przecież barierą jest *podatek akcyzowy* który *zostanie*,
    a zdaje się że NIE cło (które zniknie z wartości zero do
    niebytu, myślałby ktoś że jest róznica między zero a 1/alef...)

    >+ Echhh... nasza piekna rzeczywistosc.

    :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-02-12 12:40:32
    Od: jerry1111 <s...@r...wp.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004 23:01:16 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Mam wątpliwości wobec tematu "stare samochody z importu" :)

    Wg moich informacji na dzien dzisiejszy nie oplaca sie przywozic
    samochodow starszych niz 3 lata (clo i akcyza sa takie, ze za tyle
    samo mozna kupic u nas - nie znam proporcji clo/akcyza).

> [...]
    >producentów: czy ktoś broni aby np. wszystkie (*wszystkie* !)
    >BMW schodzące z taśmy były rejestrowane w .pl póki są nowe ? ;)

    :-)

    > Zaraz. Jeśli to jest "korzystne" to co cię dziś powstrzymuje ?

    Powyzej 3 lat trza zostawic za duzo kasy na granicy :-(
    Ja mysle o kupnie czegos 5-6 lat. Nikt (jak do tej pory) nie potrafil
    mi udzielic informacji jakie bedzie trzeba poniesc koszty akcyzy (bo
    rozumiem, ze po maju bedzie trza placic akcyze, vat i oplaty od
    pierwszej rejestracji w PL - karta wozu itp).
    Wlasnie dlatego moj post na grupe - moze ktos rozpoznawal temat? Bo ja
    import znam wylacznie od strony sprowadzania sobie scalakow :-(

    Fakt - zawodowo czynnych handlarzy samochodow nie znam, bo znajomi
    'przebranzowili sie' :-)

    --
    Jerry