  • 11. Data: 2004-02-12 12:48:18
    Temat: Re: Samochody uzywane z UE
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    [...]
    > Wręcz przeciwnie: przepisy są cały czas i MF ich "po prostu"
    > nie zmieni :(
    > Są zwolennicy tezy iż Bruksela przymusi rząd .pl do zmiany
    > przepisów o akcyzie od sam. uzywanych korzystając z zapisow
    > o "równym traktowaniu".
    > Ja mam wątpliwości: FORMALNIE owa ustawa "równo traktuje" wszystkich
    > producentów: czy ktoś broni aby np. wszystkie (*wszystkie* !)
    > BMW schodzące z taśmy były rejestrowane w .pl póki są nowe ? ;)
    > Nie ?? No to jest "równość"...

    Tylkoze chodzi o swobodny przeplyw towarow a nie "rownosc"
    o "zajkaz ustanawiania cel i oplat rownowaznych".

    Boguslaw

  • 12. Data: 2004-02-12 13:01:40
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    jerry1111 wrote:

    [...]
    > Powyzej 3 lat trza zostawic za duzo kasy na granicy :-(
    > Ja mysle o kupnie czegos 5-6 lat. Nikt (jak do tej pory) nie potrafil
    > mi udzielic informacji jakie bedzie trzeba poniesc koszty akcyzy (bo
    > rozumiem, ze po maju bedzie trza placic akcyze, vat i oplaty od
    > pierwszej rejestracji w PL - karta wozu itp).

    A dlaczego ROZUMIESZ ?

    Bo janie rozumie...
    Oplate od rejestracji i takie tam... czemu nie...
    Ale dlaczeofo VAT ?
    Jest generalne zwolnienie z VAT od przedmiotow uzywanych dla samochodu
    jest to pol roku od daty produkcji i 6 000 km przejechane..

    > Wlasnie dlatego moj post na grupe - moze ktos rozpoznawal temat? Bo ja
    > import znam wylacznie od strony sprowadzania sobie scalakow :-(

    Tylko ze to nie bedzie IMPORT a WNT

    Boguslaw

  • 13. Data: 2004-02-12 13:57:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, jerry1111 wrote:
    [...]
    >+ Wg moich informacji na dzien dzisiejszy nie oplaca sie przywozic
    >+ samochodow starszych niz 3 lata (clo i akcyza sa takie, ze za tyle
    >+ samo mozna kupic u nas - nie znam proporcji clo/akcyza).

    O ile wiem - właśnie takie że owa "akcyza od używanych" jest
    zaporowa. Cło... nie wiem czy jest cło i ile :) ale podejrzewam
    że mało (albo wcale dla samochodów z UE).
    [...o samochodzie...]
> [...]
    >+ rozumiem, ze po maju bedzie trza placic akcyze, vat i oplaty od
    >+ pierwszej rejestracji w PL - karta wozu itp).

    Ja też nie wiem ile owej akcyzy jest, ale właśnie po jej wprowadzeniu
    skończyły się kolejki z "samochodami z odzysku".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2004-02-12 13:58:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, bosz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Tylkoze chodzi o swobodny przeplyw towarow a nie "rownosc"
    >+ o "zajkaz ustanawiania cel i oplat rownowaznych".

    Ano - obejrzymy, jak dożyjemy.
    Ktoś tam (Dania ?) przegrał, ale przepisy były inaczej sformułowane.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-02-12 18:45:21
    Od: jerry1111 <s...@r...wp.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004 14:01:40 +0100, bosz <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

> [...]
    >Jest generalne zwolnienie z VAT od przedmiotow uzywanych dla samochodu
    >jest to pol roku od daty produkcji i 6 000 km przejechane..

    Jasne - dzieki.
    Znaczy juz bedzie 22% taniej :-)
    Chyba ze nasz genialny rzad zrobi wyjatek w przypadku samochodow,
    czyli zrobi analogicznie jak jest teraz w przypadku samochodow
    osobowych kupowanych do firmy... VATu nie da rady odliczyc :-(

    Echhh... pozyjemy - zobaczymy. W kazdym razie dzieki za informacje.

    --
    Jerry