  • Data: 2012-03-30 07:48:12
    Temat: Re: Samotne macierzyństwo czy ślub?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    krys wrote:

    > Każdy ocenia według siebie.
    >
    > A co powiesz na syuację, kiedy dziecko - utracjusz odcina się od
    > schorowanych rodziców na kilkadziesiąt lat, i pojawia się dopiero na sprawie
    > spadkowej, bo mu "się należy" i będzie próbowało podważyć testament, tylko
    > zapomniało, że rodzicami w potrzebie ktoś inny się opiekował?

    po to właśnie wymyślono instytucję wydziedziczenia.

    > Skoro jest dziedziczenie ustawowe, to testament powinien być niepodważalny -
    > własnie po to, żeby móc za życia zarządzić majątkiem, na który pracowało się
    > całe życie.

    właśnie ostatnie zmiany idą w tym kierunku.
    Dosyć mocno rozbudowali zapis testamentowy.
    Będziesz mógł rozporządzić poszczególnymi składnikami majątku, jak i
    zapisać konkretne przedmioty konkretnym osobom w testamencie.
    Dopiero to co zostanie będzie masą spadkową podlegającą tradycyjnemu
    podziałowi procentowemu.