  • 11. Data: 2009-02-04 14:18:13
    Temat: Re: Siedziba a NIP-1 i VAT-R - W którym US?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-02-2009 o 14:57:24 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-02-04, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie ma tak dobrze. NIP-1 się składa tam gdzie VAT-R.
    > Mam podstawę prawną [1] i nie zawaham się jej użyć! :-P
    >
    > [1] USTAWA z dnia 13 października 1995 r.o zasadach ewidencji i identyfikacji
    > podatników i płatników, Art. 4.

    No to dawaj konkret bo ja tam nic nie widzę :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-02-04 14:23:39
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > W miejscu zamieszkania.
    > Garaż zdaje się nie stanowi przeszkody ;)

    Nie ma sie co smiac, ja nie opisuje li tylko sytuacji hipotetycznej :)
    A tak na serio, to czy zanim zglosze na NIP-1 informacje o
    zamieszkiwaniu w garazu podczas rejestrowania DG w US, to czy musze
    wczesniej na jakims druczku zglosic im, ze (i kiedy) przeprowadzilem sie
    do garazu?

    PS: Zastanawiam sie kiedy nakaza dolaczania do formularzy probek moczu.

    BB

  • 13. Data: 2009-02-04 14:56:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-04, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > No to dawaj konkret bo ja tam nic nie widzę :-)

    Art. 4. W sprawach określonych w art. 3 właściwymi naczelnikami urzędów
    skarbowych są:
    1) dla podatników podatku od towarów i usług, niekorzystających ze
    ^^^^^^^^^^^
    zwolnienia od tego podatku - naczelnik urzędu skarbowego właściwy w
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    sprawach podatku od towarów i usług;
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    I tyle. NIPy tam gdzie VAT-R. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2009-02-04 15:26:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-02-2009 o 15:56:40 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Art. 4. W sprawach określonych w art. 3 właściwymi naczelnikami urzędów

    Ale jaja, byłem przekonany że NIP-1 idzie do naczelnika właściwego dla podatku
    dochodowego,
    a tutaj faktycznie - NIP-1 i VAT-R idzie do naczelnika od VAT-u,
    a dochodowy płacisz innemu naczelnikowi u którego nic nie składasz
    poza ew. wyborem formy opodatkowania

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2009-02-04 15:41:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-04, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > a tutaj faktycznie - NIP-1 i VAT-R idzie do naczelnika od VAT-u,
    > a dochodowy płacisz innemu naczelnikowi u którego nic nie składasz

    A dodatkowo jako bonus przekonujesz się, że:
    - urzędy nie wymieniają między sobą informacji [1]
    - nie da się aktualizować informacji w US względem miejsca zamieszkania
    na NIPach, więc trzeba samemu papierki pisać (czasem to lepiej jak
    się chce pierdołę zmienić ;-)

    Czasem sobie myślę, że tak jak teraz się słucha "opowieści dziadka" jak
    to dziadzio wojnę przeżył i z niemcami walczył, to tak za 40-50 lat
    samemu będąc dziadkiem, będę wnusiom opowiadać jak to dziadek skarbówkę
    przechytrzył wpisując w EDG: "Działalność w całym kraju". ;-)

    [1] Ja dostałem pisemko w tonie "czemu ja płacę ten PIT? I kto w ogóle ja?",
    po czym się okazało że ksero mojej EDG które zgodnie z sugestią złożyłem
    "w US miejsca zamieszkania" - gdzieś wsiąkło i nic o mnie nie wiedzieli :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2009-02-04 18:20:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, Bad Behaviour wrote:

    > A tak na serio, to czy zanim zglosze na NIP-1 informacje o zamieszkiwaniu w
    > garazu podczas rejestrowania DG w US, to czy musze wczesniej na jakims
    > druczku zglosic im, ze (i kiedy) przeprowadzilem sie do garazu?

    Przyznam że nie pamiętam jakie są restrykcje dotyczące zgłaszania
    m-ca zamieszkania "zwykłego" podatnika. Ale raczej są.
    Znaczy zależy czy wcześniej zgłaszało się NIP.

    pzdr, Gotfryd