  • 1. Data: 2007-03-10 20:53:00
    Temat: Składka na ubezpieczenie chorobowe - jak zrezygnowac.
    Od: Pseudonim <p...@p...onet.pl>

    Czy moge nie placic skladki na ubezpieczenie chorobowe ?
    (od przychodów z działalności gospodarczej)

    DG - firma jednoosobowa.

    od 10-2005 do stycznia 2007 oplacalem skladke na
    ubezpieczenie chorobowe. Chcialbym przestac oplacac ta skladke.

    Czy wystarczy gdy uzdglednie to w deklaracji ?
    I np juz od lutego przestanę ja oplacac ?

    A.M.
    A.m.

  • 2. Data: 2007-03-10 22:04:42
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Pseudonim" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy wystarczy gdy uzdglednie to w deklaracji ?
    > I np juz od lutego przestanę ja oplacac ?

    Ubezpieczenie chorobowe dla prowadzącego DG jest dobrowolne, więc w
    każdej chwili można z niego zrezygnować. Ale jak to zrobić, to
    najlepiej skontaktować się z informacją ubezpieczeniową w ZUS.
    Przed zaprzestaniem opłacania składki chorobowej chyba najpierw trzeba
    złożyć rezygnację z ubezpieczenia chorobowego, ale nie jest pewna, w
    jaki sposób.
    Przychodzą mi na myśl 2 możliwości:
    1) na druku ZUS ZWUA wyrejestrowanie z ubezpieczenia chorobowego od
    konkretnej daty,
    2) na druku ZUS ZWUA wyrejestrowanie ze wszystkich ubezpieczeń (E, R,
    Ch, W, Zdr) od konkretnej daty i z tą samą datą zarejestrowanie na
    druku ZUS ZUA do wszystkich ubezpieczeń z wyjątkiem chorobowego.

    Pozdr

    --
    wa

  • 3. Data: 2007-03-10 23:56:34
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Pseudonim" napisał w wiadomości...
    > Czy moge nie placic skladki na ubezpieczenie chorobowe ?
    > (od przychodów z działalności gospodarczej)

    pomijam że jest to rozwiązanie do d... (przekonasz się w momencie
    kiedy zachorujesz)

    ale... rozwiązanie DOBROWOLNEGO ubezpieczenia chorobowego
    w Twoim wypadku jest w dwóch "momentach"
    1. kiedy spóżnisz się z terminem składki
    2. kiedy jej nie zapłacisz... i już :)

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 4. Data: 2007-03-11 00:28:11
    Od: Pseudonim <p...@p...onet.pl>

    Dariusz Stefan napisał(a):
    > ale... rozwiązanie DOBROWOLNEGO ubezpieczenia chorobowego
    > w Twoim wypadku jest w dwóch "momentach"
    > 1. kiedy spóżnisz się z terminem składki
    Dlatego wlasnie chce zrezygnowac.

    wektor napisał(a):

> [...]
    > Ch, W, Zdr) od konkretnej daty i z tą samą datą zarejestrowanie na
    > druku ZUS ZUA do wszystkich ubezpieczeń z wyjątkiem chorobowego.

    To calkiem logiczne.
    Zadzwonie do ZUS

  • 5. Data: 2007-03-12 15:19:25
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    On 11 Mar, 01:28, Pseudonim <p...@p...onet.pl> wrote:
    > To calkiem logiczne.
    > Zadzwonie do ZUS

    1. Wyrejestrowanie druk ZWUA z wszystkich ubezpieczeń - data
    dzisiejsza
    2. Zarejestrowanie druk ZUA na ubezpieczenia społeczne (bez
    chorobowego) i zdrowotne - data dzień później,

  • 6. Data: 2007-03-12 17:29:29
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Asen" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On 11 Mar, 01:28,

    > 1. Wyrejestrowanie druk ZWUA z wszystkich ubezpieczeń - data
    > dzisiejsza
    > 2. Zarejestrowanie druk ZUA na ubezpieczenia społeczne (bez
    > chorobowego) i zdrowotne - data dzień później,

    I będzie 1 dzień przerwy w ubezpieczeniach, ZUSowi się to nie spodoba,
    i to bardzo.

    Pozdr

    --
    wa

  • 7. Data: 2007-03-28 18:11:04
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    > I będzie 1 dzień przerwy w ubezpieczeniach, ZUSowi się to nie spodoba,
    > i to bardzo.
    > Pozdr

    Nie będzie żadnego dnia przerwy,
    - wyrejestrowanie ZWUA z wszystkich ubezpieczeń z dniem 28.03,
    deklaracja wypełniona 28.03
    - zarejestrowanie ZUA bez chorobowego z dniem 28.03, deklaracja
    wypełniona 29.03