  • 1. Data: 2007-03-09 21:01:54
    Temat: pity dwa i mieszkanie
    Od: z...@g...com

    Witam,
    mam dwa pytania do doswiadczonych podatnikow. Wypelnilem PIT37 i
    PIT38. W pierwszym wyszla nadplata, w drugim niedoplata. Nadplata
    jest wyzsza niz niedoplata. Czy wystarczy ze zloze te dwa formularze i
    urzednicy sami to zbilansuja czy tez totalne podsumowanie robie ja?

    I druga sprawa, wykupilem mieszkanie od Agencji Mieszkaniowej, po
    preferencyjnej stawce, kilka procent wartosci itd itd... czy wiaze sie
    z tym jakis przywilej podatkowy? Mozna cos odliczyc?

    Pozdrawiam i dziekuje
    Wojtek

  • 2. Data: 2007-03-12 08:07:01
    Temat: Re: pity dwa i mieszkanie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 09 Mar 2007 13:01:54 -0800, zlotawy napisał(a):

> [...]
    > jest wyzsza niz niedoplata. Czy wystarczy ze zloze te dwa formularze i
    > urzednicy sami to zbilansuja czy tez totalne podsumowanie robie ja?

    Normalnie nic się nie bilansuje. Wpłacasz kwotę z PIT-38, US zwraca ci
    całą nadpłatę z PIT-37.
    Możesz złożyć osobne psemko w stylu "Wnoszę o zaliczenie nadpłaty .... na
    poczet ...." i powinni ci zwrócić różnicę. Ale jeśli w urzędzie mają
    bałagan, to jest szansa, że zwrócą ci całą nadpłatę a potem będziesz się
    długo tłumaczył dlaczego nie zapłaciłeś tego z PIT-38. Jak kwota jest nie
    duża to raczej nie warto.

    > I druga sprawa, wykupilem mieszkanie od Agencji Mieszkaniowej, po
    > preferencyjnej stawce, kilka procent wartosci itd itd... czy wiaze sie z
    > tym jakis przywilej podatkowy? Mozna cos odliczyc?

    Nie przypominam sobie żadnych odliczeń które mógłbyś zastosować.

  • 3. Data: 2007-03-12 08:43:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Mar 2007, z...@g...com wrote:

    > I druga sprawa, wykupilem mieszkanie od Agencji Mieszkaniowej, po
    > preferencyjnej stawce, kilka procent wartosci itd itd... czy wiaze sie
    > z tym jakis przywilej podatkowy? Mozna cos odliczyc?

    ???
    Ty się ciesz, że darowizny (rzeczy lub praw) nie podlegają pod ustawę
    o podatku dochodowym i nie musisz DOPŁACIĆ!
    Ktoś Ci sprzedał taniej i jeszcze chciałbyś żeby Ci za to "dali
    przywilej"? :O

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-03-12 17:15:24
    Od: z...@g...com

    On 12 Mar, 09:07, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
> [...]

    > długo tłumaczył dlaczego nie zapłaciłeś tego z PIT-38. Jak kwota jest nie

    aha, wiec tak to dziala. no dobra wiec przelewam im 8 pln :)

    dzieki serdeczne
    Wojtek

  • 5. Data: 2007-03-12 17:16:08
    Od: z...@g...com

    On 12 Mar, 09:43, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > o podatku dochodowym i nie musisz DOPŁACIĆ!
    > Ktoś Ci sprzedał taniej i jeszcze chciałbyś żeby Ci za to "dali

    :-)
    ok, dzieki za info. wysylam wiec pita.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 6. Data: 2007-03-12 17:16:45
    Od: z...@g...com

> [...]
    > o podatku dochodowym i nie musisz DOPŁACIĆ!
    > Ktoś Ci sprzedał taniej i jeszcze chciałbyś żeby Ci za to "dali

    :-)