    From: Paulinka <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Składki na ubezpieczenie chorobowe
    Date: Fri, 30 Dec 2011 19:37:50 +0100

    Czeslawek pisze:

    > Pracuję w tzw. korporacji i tu ciężko znaleźć kogoś odpowiedniego do
    > porozmawiania o całokształcie tematu. A nawet jak ktoś ogarnia
    > całokształt tematu, to się do tego nie przyzna, bo wyrzucą go za
    > przekraczanie swoich kompetencji. :-|

    Regulamin wynagrodzeń _musieli_ Ci przedstawić razem z umową o pracę.
    Powinien być również ogólnodostępny dla pracowników.

    > Wiem.
    >
    > Ogólnie to jestem troszkę zszokowany bo przykładowo otrzymuję:
    > - stałą pensję 3000zł (brutto)
    > - różne dodatki 1500zł (brutto)
    > i podstawa składki na ubezpieczenie chorobowe liczona jest od pensji
    > oraz dodatków, a wynagrodzenie za czas choroby jest takie, jakby było
    > liczone od samej pensji :-(

    No to coś jest nie tak. Po to się nie wlicza tych dodatków do
    wynagrodzenia chorobowego, żeby ich podwójnie nie wypłacać. Przecież to
    proste jak budowa cepa. Jeżeli nie dostajesz premii za czas choroby, to
    powinna być wliczona do średniej. Gdybyś ją dostawał niezależnie od
    absencji, wtedy byłaby wyłączona z podstawy.

    > Dziękuję za pomoc.

    Proszę.
    Nie jestem kadrową i płacami się zajmowałam dawno temu, ale to co piszę,
    to podstawy, które obowiązują cały czas i nic się w ustawie o
    ubezpieczeniach społecznych w razie choroby i macierzyństwa w tym
    zakresie nie zmieniło.

    --

    Paulinka