  • Data: 2017-08-30 19:23:08
    Temat: Re: Śmierć właściciel firmy i co dalej?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30-08-17 o 15:56, J.F. pisze:

    > No, jest pare ciemnych punktow.
    > Np od przejecia towarow handlowych na prywatne potrzeby podatnika trzeba
    > zaplacic VAT.

    Tyle, że podatnik zmarł, a żon płatnikiem VAT nie jest - oczywiście z
    założenia.

    > ST chyba tez.
    > A PIT za zmarlego kto rozliczy ?

    A kto by to niby miał zrobić? Nikt.

    > Z drugiej strony o ile pamietam to "sprzedaz przedsiebiorstwa" VATowi
    > nie podlega.
    > Pytanie, czy da sie tak sprzedac.

    Jako zorganizowaną część przedsiębiorstwa? Pytanie było o środki trwałe.

    > A w ramach wspolnoty malzenskiej zona nie prowadzi tej DG wspolnie z mezem?

    Nie mam zielonego pojęcia, ale pytający nic o tym nie wspomina.

    > Co by jej dawalo np prawo do podpisania faktury (ktora juz nie wymaga
    > podpisywania), a pewnie i obowiazek zaplacenia podatkow :-)

    Nie, bo nawet gdyby miała pełnomocnictwo, to wygasa ono z chwilą śmierci.