    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spis PKWiU ze strony firma.onet.pl
    Date: Thu, 15 Apr 2004 22:30:44 +0200

    On Thu, 15 Apr 2004, Przemyslaw Rokicki wrote:
    [...]
    >+ Co to znaczy "Wykaz wyrobów akcyzowych"
    >+ chodzi mi glownoie o to co sie wpisuje na fakturze,
    >+ jaka stawke VAT trzeba przy nich wpisac?

    VAT i akcyza to *osobne* podatki.
    Jesteś płatnikiem akcyzy ? Nie ? No to nie masz prawa jej rozliczać.
    Mniej więcej znaczy to tyle, że jak np. sprzedajesz papierosy to nie
    masz prawa sprzedawać ich drożej niż wskazuje cena na opakowaniu
    (i możesz sprzedawać tylko takie, na których cena JUŻ JEST wydrukoana)
    bo akcyzę dla tej ceny brutto już odprowadził płatnik/podatnik akcyzy.
    A niektórych towarów akcyzowych (dla których nie ma algorytmu jak
    wyżej) nie możesz (z zasady, z wyjątkiem refaktury) sprzedawać
    *w ogóle*.
    Stawka VAT nie ma nic do akcyzy - w teorii :) można sobie wyobrazić
    towar obłożony obniżoną stawką VAT i oakcyzowany :)

    >+ Przepraszam za takie pytania, ale nie bardzo sie orientuje w tym, a bardzo
    >+ jest mi to potrzebne

    Jak byś nie był taki tajemniczy i objaśnił DO CZEGO, to może ktoś
    by ci wyłożył w skrócie to co ci potrzebne.
    Wrrr....
    "grupowicz otrzymuje odpowiedź na pytanie które zadał, a nie
    na to na które odpowiedzi POTRZEBUJE" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)