    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spis Powszechny - jakie kary?
    Date: Sun, 12 May 2002 01:42:57 +0200

    On Fri, 10 May 2002, WW wrote:
    [...]
    >+ Wystarczy losowo wybrac reprezentatywna grupe osob /z edwidencji
    >+ ludnosci/ zadzwonic do nich lub skontakotowac sie

    Jasne. "Tu mi kaktus..." z rozwiązaniem tą drogą problemu, że
    ewidencja jest, jakby rzec, urojona (na przykład).
    I dzwonienie do bezdomnych dobrze wygląda... (a mieszkającego
    w budynku niemieszkalnym - czyli, za przeproszeniem, w chlewiku
    - owszem, spisuje się).
    Nie, nie jestem orędownikiem spisu ani nie twierdzę że
    *żadnych* zastrzeżeń podnieść się nie da.
    Tylko *ten* argument (że "wystarczy... coś tam") jest wyjątkowo
    źle trafiony :]
    [...]
    >+ W dobie ogromniego bezrobocia za 50 zl niejeden
    >+ sie skusi i zglosi do gminy. A jeszcze jak dostanie dzien wolny
    >+ usprawiedliwiony od pracy za zgloszenie do do gminy

    Jasne.
    Po pierwsze spis "takich za 50zł" będzie równie przystający
    do rzeczywistości jak spis za pomocą telefonów.
    A pracodawcą to ty chyba dopiero musisz zostać, żeby skojarzyć
    że "dawanie wolnego z urzędu" prowadzi do rozważań "no to
    kogo trzeba będzie wywalić, bo na pensję kredytu nie ma").
    Wrrrr.... !

    >+ czyli nie bedzie musial
    >+ isc do pracy to ludzie beda gnali oknami i drzwiami.

    No, niby Cesarstwo Rzymskie upadło dopiro jak mieli ponad połowę
    dni świątecznych, ale oni nie musieli zarabiać na prąd, paliwo
    i inne takie (a zamordowanie 1. szt. wrogiego żołnierza wychodziło
    coś 17 centów, przepraszam że tak źle się kojarzy - ale podobno
    to fakt; i proszę nie sugerować że miałem pisać o "sile żywej" :>).

    Pozdrowienia, Gotfryd