    From: "inkoguto" <p...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spis Powszechny - jakie kary?
    Date: Sun, 12 May 2002 20:23:57 +0200
    Sender: b...@p...onet.pl@qb209.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0205120136300.3103-100000@irys.st
    anpol.com.pl...
    > Np. pytanie o narodowość, szczególnie w świetle odmowy uznania
    > (przez państwo polskie) np. narodowości śląskiej.

    Ja też jestem Ślązak z dziada pradziada, ale pojęcie narodowości śląskiej
    wydaje mi się po prostu śmieszne.
    Śmieszne także wydaje mi się posiadanie narodowości niemieckiej, dla
    potomków osób urodzonych po 1945 roku nawet na terenach wchłoniętych do
    Polski i nadal tu mieszkających.

    Ja znam paru 100% deutsch aus "Rzeszow", którzy wyjechali za chlebem do
    Niemiec, które niemieckie pochodzenie mieli po laciach Salamander czy po
    owczarku niemieckim:-)

    Jak i sporo Ślązaków, których całe rodziny są w Niemczech, a deklarujących
    obywatelstwo polskie, bo tu się urodzili, i mieszkają, mimo, że rodzice po
    polsku umieli tylko kilka słów typu "cień dobry"

    I mimo iż nie istniało w ostatnich pokoleniach państwo Śląskie ani Romskie,
    "dociera do mnie" narodowość romska (cygańska) a śląska nie.

    Tak samo nie rozumiem narodowości polskiej na obywateli państw byłego ZSRR
    dla potomków osób urodzonych po 1945 roku.