  • 1. Data: 2008-10-22 09:20:19
    Temat: Spis z natury - jak w KPiR
    Od: "Karol" <k...@g...pl>

    Witam!

    Dostalem prace domowa od US i mialem zrobic spis z natury stan na koniec wrzesnia.
    Zrobilem to (nie ma tego wiele bo mam 5 przedmiotow w sumie za niecale 400zl,
    ktore sprzedalem na poczatku pazdziernika ale fizycznie z koncem wrzesnia mialem
    je na stanie) Niestety nie wiem jak to wpisac w ksiazke przychodow i rozchodow.
    Na jakiejs stronie wyczytalem ze sume ze spisu wpisuje sie w kolumnie 10 ale mam
    wrazenie ze sa to nie pelne informacje. Kolejne pytanie czy powinienem to wpisac
    do ksiazki jeszcze we wrzesniu czy juz za miesiac pazdziernik?
    Niestety nigdzie nie udalo mi sie znalesc opisu jak to ladnie i prawidlowo
    zapisac (znalazlem linki do ksiazki o prowadzeniu kpir ale niestety naklad
    wyczerpany :(.

    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc :)
    Karol

  • 2. Data: 2008-10-22 10:49:18
    Temat: Re: Spis z natury - jak w KPiR
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Karol w <news:0400.0000024c.48fef053@newsgate.onet.pl>:

> [...]
    > wrazenie ze sa to nie pelne informacje. Kolejne pytanie czy powinienem to wpisac
    > do ksiazki jeszcze we wrzesniu czy juz za miesiac pazdziernik?

    A kiedy dostałeś tę /pracę domową/ i jak się rozliczasz? Zgaduję, po
    dacie "pracy domowej", że kwartalnie...

    > Niestety nigdzie nie udalo mi sie znalesc opisu jak to ladnie i prawidlowo
    > zapisac (znalazlem linki do ksiazki o prowadzeniu kpir ale niestety naklad
    > wyczerpany :(.

    Objaśnienia do PKPiR z rozporządzenia MF w "sprawie prowadzenia
    podatkowej księgi przychodów i rozchodów" są dostępne poza
    księgarniami ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-10-22 11:14:49
    Od: "Karol" <k...@g...pl>

    Dzieki za odpowiedz :)

    > A kiedy dostałeś tę /pracę domową/ i jak się rozliczasz? Zgaduję, po
    > dacie "pracy domowej", że kwartalnie...

    Pod koniec wrzesnia rozliczam sie miesiecznie (aczkolwiek na wysokosc mojej
    zaliczki na podatek dochodowy to nie wplynie za wrzesien :)

    > Objaśnienia do PKPiR z rozporządzenia MF w "sprawie prowadzenia
    > podatkowej księgi przychodów i rozchodów" są dostępne poza
    > księgarniami ;P

    W ksiegarni tez pewnie to rozporzadzenie mozna kupic :)
    Mi bardziej zalezy na poprostu opisie co w ktora kolumne. bo 25 wielkimi
    krokamia sie zbliza i trzeba leciec z deklaracja VAT :)))

  • 4. Data: 2008-10-22 16:44:55
    Od: "Karol" <k...@g...pl>

> [...]
    > Mi bardziej zalezy na poprostu opisie co w ktora kolumne. bo 25 wielkimi
    > krokamia sie zbliza i trzeba leciec z deklaracja VAT :)))

    Udało mi sie znalesc te stronke na ktorej jest napisane ze sume spisu z natury
    wpisujemy w kolumne 10 czyli zakup towarow... wg cen zakupu.
    czyli wychodziloby ze mam wpisac tam 386zl i nazwac to spis z natury na dzien 31
    wrzesnia 2008?

    link do stronki:
    http://www.pit.pl/ksiegowanie_spisu_z_natury_490.php

    Pozdrawiam
    Karol

  • 5. Data: 2008-10-22 18:27:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Karol w <news:0400.000002ee.48ff5887@newsgate.onet.pl>:

    > mialem
    > rozchodow.
    > ale mam
    > wpisac

    A nie łatwiej w internecie bez kupowania?

    Opis masz w ttm rozporządzeniu.

> [...]
    > wpisujemy w kolumne 10 czyli zakup towarow... wg cen zakupu.
    > czyli wychodziloby ze mam wpisac tam 386zl i nazwac to spis z natury na dzien 31

    22. Określony w ust. 21 sposób obliczenia dochodu dotyczy również
    podatników sporządzających spis z natury (np. na koniec miesiąca lub
    jeśli sporządzenie spisu z natury zarządził naczelnik urzędu
    skarbowego).

    > link do stronki:
    > http://www.pit.pl/ksiegowanie_spisu_z_natury_490.php

    Taaa...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-10-23 22:12:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2008, Karol wrote:
    [...do Toma...]
    > Dzieki za odpowiedz :)
    [...]
> [...]
    > Mi bardziej zalezy na poprostu opisie co w ktora kolumne. bo 25 wielkimi
    > krokamia sie zbliza i trzeba leciec z deklaracja VAT :)))

    Po pierwsze primo ;)
    Nigdy nie rozliczałeś KONCA ROKU?
    Toż z rozporządzenia wynika jasno i wyraźnie - po zarządzeniu "urzędowego
    remanentu" przez US (lub zarządzeniu przez siebie i zgłoszeniu do US)
    rozlicza się w zasadzie podatek - czyli "jak na koniec roku", a nie
    "przybliżoną zaliczkę" (jak to zwykle jest na KPiR).
    I tego rozliczenia NIE wpisuje się do "normalnych" rubryk - czy zapis,
    że "podatnik...na oddzielnej stronie..." jest niewyraźny?
    To ściągnij sobie inny egzemplarz objaśnień do KPiR ;)

    A secundo, to mam pytanie pomocnicze.
    Skąd Ty wziąłeś datę 25.?? :O
    Aby na pewno polecenie remanentu dotyczy "dochodówki"??
    Bo jeśli tak, to na moje oko w momencie pisania postu miałeś ze
    dwa dni spóźnienia. Remanent na ostatni dzień miesiąca, dwa
    tygodnie na "rozpapierkowanie" spisu oraz termin rozliczenia
    PIT (*nie* piszę o złożeniu deklaracji, lecz rozliczeniu
    podatku, żeby "mieć u siebie" i WPŁACIĆ!) na 20. następnego miesiąca.
    Coś pokręciłem?
    Przecież remanent "dochodówki" nijak nie wpływa na VAT! (a tylko
    z tym kojarzy mi się termin 25.)

    pzdr, Gotfryd