  • 1. Data: 2008-10-21 16:56:43
    Temat: Błąd w nazwie na fakturze VAT
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Witam,

    Dopiero teraz zauważyłem, że
    zaksięgowałem faktury VAT na których
    jest literówka w moim nazwisku.
    Są to faktury za paliwo (VATu nie
    odliczałem).

    Mam zamiar wysłać noty korygujące.
    Czy wystarczy, że dołączę do faktur
    odesłane noty?

    Piotr

  • 2. Data: 2008-10-21 20:10:23
    Temat: Re: Błąd w nazwie na fakturze VAT
    Od: "Łukasz Krawczyk" <j...@p...onet.pl>

    DO skorygowania tego rodzaju błędu służy właśnie nota korygująca.
    Wystawiając ją proszę wydrukować w 3 egzeplarzach (oryginał i 2 kopie),
    oryginał i kopię przesłać do kontrahenta z prośbą o podpisanie i odesłanie
    kopii, zaś druga kopię podpiąć pod fakturę (celem udowodnienia na wszelki
    wypadek, że nota została wystawiona i wysłana do kontrahenta, tylko jeszcze
    nie odesłana z podpisem). W momencie otrzymania podpisanej kopii,
    podmieniamy je.

    Gdyby błąd dotyczył faktur, od których można odliczyć VAT, taka możliwość
    istnieje, gdy otrzymamy podpisaną notę przez kontrahenta (swoją drogą, ja w
    swojej praktyce zawodowej byłem uczony, że już w momencie podpięcia
    "drugiej" kopii odliczaliśmy VAT, bo z reguły kopie podpisane prędzej czy
    później docierają)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-10-23 18:18:46
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 21-10-2008 o 22:10:23 Łukasz Krawczyk <j...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wypadek, ?e nota zosta?a wystawiona i wys?ana do kontrahenta, tylko
    > jeszcze
    > nie odes?ana z podpisem). W momencie otrzymania podpisanej kopii,
    > podmieniamy je.
    >
    > Gdyby b??d dotyczy? faktur, od których mo?na odliczyae VAT, taka mo?liwo?ae
    > istnieje, gdy otrzymamy podpisan? note przez kontrahenta (swoj? drog?,
    > ja w
    > swojej praktyce zawodowej by?em uczony, ?e ju? w momencie podpiecia
    > "drugiej" kopii odliczali?my VAT, bo z regu?y kopie podpisane predzej czy

    Dzięki.

    Piotr