eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSpis z natury(remanent likwidacyjny) w cenach rynkowych? › Re: Spis z natury(remanent likwidacyjny) w cenach rynkowych?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spis z natury(remanent likwidacyjny) w cenach rynkowych?
    Date: Fri, 30 Dec 2005 01:10:08 +0100

    On Thu, 29 Dec 2005, Gawel wrote:

    > Hajo,
    >
    > jak czytam posty na grupie, to wszyscy pisza o
    > sporządzaniu spisu w cenach zakupu, a od ksiegowej
    > dowiedzialem, ze robi sie to w cenach rynkowych

    ...a to nie zależy o *którym* spisie mowa ??!
    Że swobodniej przy rocznym, ściślej przy likwidacyjnym....

    Zajrzyjmy do rozporządzenia o KPiR (przykładowo):
    +++
    § 29.
    1. Podatnik jest obowiązany wycenić materiały i towary handlowe
    objęte spisem z natury według cen zakupu lub nabycia albo według cen
    rynkowych z dnia sporządzenia spisu, jeżeli są one niższe od cen zakupu
    lub nabycia[...]
    2. Spis z natury nie sprzedanych wartości dewizowych wycenia się według
    cen zakupu z dnia sporządzenia spisu[...]
    [...różności, z *różnymi* zasadami...]
    8. Podatnik jest obowiązany dokonać wyceny, w tym wyposażenia objętego
    spisem z natury, sporządzonym na dzień likwidacji działalności, według
    cen zakupu.
    [...]

    > dotyczy
    > to zarowno spisu na potrzeby PIT jak i VAT.

    ...<mruknięcie>było a nie jest</mruknięcie>
    Kiedy owa księgowa ostatnio czytała ustawę ? ;)
    Jakiś geniusz pod pozorem "dbania o podatnika żeby marży nie
    musiał naliczać" (sam czytałem uzasadnienie) napisał tak:
    +++ustawa o VAT, a jakże+++
    Rozdział 4
    Opodatkowanie przy likwidacji działalności spółki i zaprzestaniu
    działalności przez osobę fizyczną
    Art. 14
    [...]
    8. Podstawą opodatkowania jest wartość towarów podlegających
    spisowi z natury, ustalona zgodnie z art. 29 ust. 10.
    [...]
    Art. 29. 1. Podstawą opodatkowania jest obrót[...]
    [...]
    10. W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2, podstawą
    opodatkowania jest cena nabycia towarów, a gdy cena nabycia nie istnieje,
    koszt wytworzenia określony w momencie dostawy tych towarów.
    ---

    > Czy ktos mogolby mi doradzic, kto ma racje.

    Nie mógłby doradzić.
    Może się dziwić że nie zajrzałeś do ustaw ;> - tam
    wszystko napisali... już ci podsunąłem pod nos, ale przeczytaj
    sobie SAM !
    Wrrrr.... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd